تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3733017
شناسه : 3733017
تاریخ :
مربیانی که از «گواردیولا» تقلید می‌کنند در کار هم مانند او باشند! اقتصاد ایران: یک کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه ثبات مهمترین فاکتور در موفقیت یک تیم است، گفت: برخی مربیان کنار زمین رفتارهای گواردیولارا تقلید می‌کنند اما اگر در کار هم مانند او باشند، موفق‌ترند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم، مدیران باشگاه‌ها مطابق لیستی که سرمربیان تیم‌ها در اختیار آنها قرار داده بودند اقدام به جذب بازیکن کردند تا بتوانند در فصل جدید انتظارات هواداران را برآورده سازند. تیم‌های پرسپولیس، استقلال تهران، سپاهان و تراکتور ۴ تیم بالای جدولی در فصل بیست و سوم بودند که باید در آسیا نیز به مصاف حریفان خود بروند.

پرسپولیس تاکنون «ایوب العملود»، فرشاد احمدزاده، علی علیپور و یعقوب براجعه را جذب کرده و از طرفی مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند نیز از این تیم جدا شده‌اند.

استقلال تهران هم تاکنون، «آلمدین زیلیکیچ»، رامین رضائیان، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی و علیرضا کوشکی را به خدمت گرفته است. رضا میرزایی، جعفر سلمانی و صالح حردانی هم از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند.

جواد آقایی پور، حسین گودرزی، صالح حردانی، محمدامین حزباوی، محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی و «وحدت هنانوف» نیز بازیکنان جدید سپاهان تا این لحظه هستند و امید نورافکن، رامین رضائیان، میلاد زکی پو، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده نیز از خروجی‌های مهم سپاهان هستند.

تیم تراکتور هم تاکنون «ایگور پوستونسکی»، دانیال اسماعیلی فر، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی را به خدمت گرفته است و «گوستاوو واگنین»، مهدی عبدی، «صفا هادی»، سیدمحمد حسینی و عارف رستمی از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شده‌اند.

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین عامل برای کسب عنوان قهرمانی برای یک تیم، ثبات آن تیم است. این ثبات شامل همه ارکان یک تیم از جمله بازیکنان، مربیان و مدیران می‌شود. این مورد در گذشته هم به همین صورت بوده است به عنوان مثال تیم‌های سپاهان و ذوب آهن خود را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رساندند یا تیم پرسپولیس در زمان برانکو ایوانکوویچ با اینکه تعداد بازیکنان کمتری داشت اما توانست در رقابت‌های داخلی و آسیایی موفق ظاهر شود.

مربیانی که از «گواردیولا» تقلید می‌کنند/ در کار هم مانند او باشند

جا به جایی بازیکنان به سود دلال‌ها است

او ادامه داد: تعداد زیاد بازیکنان ورودی و خارجی باشگاه‌ها فقط به درد دلال‌ها می‌خورد که به دنبال کسب درآمدزایی از این راه هستند. ما مدیر برنامه‌های بسیار شریفی داریم که خودشان در گذشته ورزشکار بوده‌اند و ابتدا تمام شرایط را می‌سنجند و بعد اقدام به معرفی بازیکن به یک باشگاه می‌کنند. ورودی‌ها و خروجی‌های باشگاه‌ها گاهی به صورت انتخاب و گاهی هم به صورت اجبار است. اگر بازیکن با انتخاب سرمربی و مدیران به یک تیم اضافه می‌شود مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن سنجید هماهنگ شدن بازیکن جدید با سایر اعضای تیم است.

رحیم پور افزود: در تیم‌های بزرگ اروپایی ثبات نقش بسیار اساسی و مهم دارد. خیلی از مربیان ما در کنار زمین رفتار برخی از مربیان اروپایی مانند گواردیولا را تقلید می‌کنند من به این عزیزان توصیه می‌کنم در شیوه انتخاب بازیکن و نحوه چیدن ترکیب هم امثال گواردیولا را الگوی خود قرار دهند.

مربیانی که از «گواردیولا» تقلید می‌کنند/ در کار هم مانند او باشند

پرسپولیس مجبور به تغییر در ثبات تیمی خود شد

کارشناس فوتبال در رابطه با خریدهای تیم پرسپولیس خاطر نشان کرد: بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس به یکباره با جدایی خود از این تیم باعث شدند تا پرسپولیس در این پست بیشترین ضرر را در نقل و انتقالات کرده باشد. «عبدالکریم حسن»، علی نعمتی، علیرضا بیرانوند، وحدت هنانوف و دانیال اسماعیلی فر بازیکنانی بودند که پرسپولیس را ترک کردند و علاوه بر این نفرات، مهدی ترابی هم از جمع سرخ‌پوشان جدا شد. با توجه به روندی که پیش آمد باشگاه پرسپولیس مجبور شد برای جایگزینی نفرات جدا شده بازیکنان جدید به خدمت بگیرد در حالی که یکی از فاکتورهای مهم پرسپولیس در تکرار عنوان قهرمانی در سال‌های اخیر، ثباتی بود که در بین بازیکنان این تیم وجود داشت.

او ادامه داد: امیدوارم این روند تغییرات که علاوه بر بازیکنان در کادر فنی این تیم نیز به وجود آمده در روند نتیجه‌گیری و قهرمانی این تیم خللی ایجاد نکند. پرسپولیس و استقلال از نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی هستند و رقابت بین این دو تیم به رشد فوتبال ایران کمک می‌کند.

شرایط استقلال با پرسپولیس متفاوت است

رحیم پور در خصوص فعالیت‌های نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال گفت: شرایط باشگاه استقلال با پرسپولیس متفاوت بوده و این تیم با اجبار رو به رو نبوده است. با جذب رامین رضائیان، صالح حردانی از تیم جدا و راهی سپاهان شد. حردانی یکی از بازیکنان مورد نظر امیر قلعه نویی (سرمربی تیم ملی) است و نیاز داشت تا در یک تیم پر هوادار بازی کند و به همین دلیل سپاهان را انتخاب کرد. پرسپولیس با جدایی بازیکنان اصلی خود مجبور بود که جایگزین آنها را پُر کند در حالی که استقلال این شرایط را نداشت.

او خاطر نشان کرد: شرایط نقل و انتقالات باشگاه تراکتور به گونه‌ای است که این تیم بیشترین تغییرات را داشته است و طبق فاکتورهایی که از قبل گفتم بازیکنان این تیم برای هماهنگی با هم نیاز به زمان دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که مدیران تراکتور باید به آن توجه کنند ثبات در تیم است این باشگاه هر سال سعی می‌کند تا بهترین بازیکنان را به خدمت بگیرد اما به جای این کار بهتر است یک ثبات پایدار در تیم خود ایجاد کنند تا بتوانند به موفقیت برسند.

رحیم پور در رابطه با فعالیت‌های باشگاه سپاهان تا به اینجای نقل و انتقالات گفت: باشگاه سپاهان هم مانند سه تیم دیگر، تغییرات زیادی داشته که این نکته‌ای منفی برای هر سه باشگاه محسوب می‌شود. سپاهان سال گذشته با تغییرات مدیریتی رو به رو شد و نکته‌ای که مدیران این تیم باید توجه کنند هماهنگی بین بازیکنان است باید از موفقیت‌های باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید و منچسترسیتی در فوتبال اروپا نگاه کنیم که چنین تیم‌هایی در فصل نقل و انتقالاتی چگونه عمل خواهند کرد.