تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733003
شناسه : 3733003
تاریخ :
سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه اقتصاد ایران: بجنورد- سفر شهید رئیسی به خراسان شمالی تحولی شگرف در جبران عقب ماندگی‌ها و کم کاری مدیران گذاشت، پروژه آب سرانی و انتقال پساب به پتروشیمی فصل نوینی در توسعه استان محسوب می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها_محدثه جوان دلویی؛ شاید روزی گمان نمی‌کردیم در اوایل دهه ۱۴۰۰ دوباره سال ۱۳۶۱ برایمان تکرار شود و ناگهان و به یکباره بعد از سال‌ها با مردی خدمتگزار و صادق و دلسوز مردم را از دست بدهیم. تمام لحظات دوره ۳ ساله و البته کوتاه ریاست جمهوری شهید رئیسی پر از کار و کار و کار بود. شهید رئیسی خستگی ناپذیربه جغرافیای تمام کشور و استان‌ها حتی بیشتر از مسئولان محلی و استانی اشراف داشت و از اولین روزهای کاری سال ۱۴۰۰ پیگیر رفع دغدغه‌های اصلی مردم که اولین آن مهار غول کرونا و تأمین واکسن بود تا رفع تشنگی از چهره برخی از استان‌ها از جمله خراسان شمالی بود.

عملیاتی کردن ۱۸۰ پروژه

تیرماه ۱۴۰۱، خراسان شمالی مقصد سفرهای شهید رئیسی قرار گرفت که عملیاتی کردن پرونده ۱۸۰ پروژه ناتمام، را در دستورکار مسئولان استانی قرار داد.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

ابر پروژه عمرانی خراسان شمالی

آب رسانی سرانی که از آن بعنوان ابر پروژه عمرانی استانی و حتی کشور یاد می‌شود. رسیدن آب‌های زیر زمینی، با کیفیت و گواری بهشت سرانی و آبرسانی به شهرهای فاروج، اسفراین، شیروان و بجنورد و روستاهای در مسیر این پروژه برای کم رنگ کردن محرومیت خراسان شمالی در رأس مصوبات سفر شهید رئیسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در گفت‌وگو با مهر درباره این پروژه تاکید می‌کند: در آغازین روزهای دولت شهید آیت الله رئیسی تخصیص مجوز به انجام این پروژه انجام شد و در سفر تیرماه ۱۴۰۱ به خراسان شمالی جز مهم‌ترین پروژه‌های استانی قرار گرفت و وزیر نیرو از منطقه عملیاتی این پروژه بازدید کرد که با پیگیری‌های وزارت نیرو و مدیران استان و سازمان برنامه و بودجه مجوز ماده ۲۳ برای پروژه انتقال آب‌های سرانی اخذ شد.

سیدعقیل مرتضوی با اشاره به اینکه پروژه‌های قدیمی تر از انتقال آب سرانی در انتظار اخذ مجوز ماده ۲۳ مانده‌اند، می‌گوید: در پیوست قانون بودجه سال جاری مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال اول اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شد که برای اولین بار در کشور برای انجام یک پروژه اختصاص چنین مبلغی در نظر گرفته شده است‌.

مرتضوی ادامه می‌دهد: انجام فرایند تشریفات مناقصه این پروژه به زمان نیاز دارد و بعد از انجام کارهای مناقصه به طور رسمی عملیات اجرایی انتقال آب از چشمه‌های سرانی به شهرهای خراسان شمالی شروع می‌شود.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

سد گلمندره مصوبه برزمین مانده سفر مقام معظم رهبری

استاندار خراسان شمالی گفت: برخی مصوبات سفر مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ مثل سد گلمندره که پیشرفت چندانی نداشتند، مورد توجه جدی شهید رئیسی قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات لازم، سد گلمندره به آبگیری رسید.

سد گلمندره کجاست؟

در کیلومتر ۱۳۰ جاده بجنورد به آزادشهر و در شهرستان گرمه واقع شده است. این سد با هدف کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب، افزایش عمر مفید سدهای گلستان و بوستان، رونق اقتصادی در منطقه، سی ام مهر سال ۱۳۸۷ عملیات احداث آن شروع شد که اکنون به مرحله آبگیری رسیده است. اما موضوع مهم این است که این سد باعث جلوگیری از فاجعه بزرگی برای مردم خراسان شمالی شد.

سد گلمندره در ابتدای دولت سیزدهم تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما رئیس جمهور شهید بر اتمام آن همت ویژه داشت.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اولویت نخست دولت سیزدهم در خراسان شمالی تأمین آب بود به طوری که در سفر رئیس جمهور شهید و هیأت دولت به استان این موضوع مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

رشیدی به سد گلمندره به عنوان یکی از مهم‌ترین سدهای خراسان شمالی اشاره می‌کند و می‌افزاید: این سد در دولت سیزدهم ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافت و به مرحله آبگیری رسید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر سد گلمندره به مرحله آبگیری نمی‌رسید خسارت ناشی از سیلاب‌ها افزایش می‌یافت که با مهار ۴ و نیم میلیون متر مکعب در سیلاب ۱۴۰۲ موجب شد تا خسارت حداقلی به جاده بجنورد و گلستان برسد در غیر این صورت ۳۰ کیلومتر از این محور از بین می‌رفت.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

بزرگترین طرح زیست محیطی کشور

استفاده از پساب بجنورد در پتروشیمی خراسان، به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی شمال شرق کشور با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر شهید رئیسی به مرحله اجرا درآمد.

پسابی که سال‌های سال در خراسان شمالی رها بودند و بی تردید پیامدهای شدید زیست محیطی به بار می‌آوردند.

از سوی دیگر خراسان شمالی در وضعیت قرمز آبی قرار دارد و شرایط نامناسبی نه تنها در تأمین آب صنعت و کشاورزی بلکه در وضعیت تأمین آب شرب نیز دارد.

در این میان گرچه دولت‌های گذشته نیز حرف از اجرای طرح‌های گوناگون برای رهایی خراسان شمالی از بند بی آبی می‌زدند اما این طرح‌ها در حد حرف بود و هیچگاه وارد فاز اجرا نمی‌شد.

این در حالی است که دولت سیزدهم جدای از اجرای طرح‌های بزرگ انتقال آب سرانی و انتقال آب پلنگ دره به بجنورد برای تأمین آب شرب پایدار، طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان را نیز در دستور کار دارد.

طرحی که در سفر تیرماه سال ۱۴۰۱ شهید رئیسی به خراسان شمالی مصوب شد تا پتروشیمی خراسان با استفاده از پسابِ تصفیه شده بخش زیادی از تقاضاهای آبی خود را مرتفع و نیازش به منابع آب زیر زمینی کاهش پیدا کند.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

این واحد صنعتی بزرگ پرمصرف‌ترین صنعت آبی در این خطه به شمار می‌رود و حدود پنج میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کند که از مجموع این میزان ۲.۵ میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی و ۲.۵ میلیون متر مکعب آب از منابع سطحی برداشت دارد، این در حالی است که تغییر اقلیم و برداشت آب از سفره‌ها و آبخوان‌های زیرزمینی باعث شده است که هشت دشت از مجموع ۱۱ دشت استان در وضعیت نامناسبی از نظر ذخایر آبی قرار گیرد و به همین دلیل هرگونه توسعه بهره‌برداری و برداشت جدید در آنها به منظور تعادل بخشی به منابع آبی ممنوع شده است.

سالانه هفت میلیون مترمکعب در شهر بجنورد مرکز استان پساب فاضلاب در تصفیه خانه تولید می‌شود که در حاشیه شهر رها می‌شود و پتروشیمی در طرح‌های توسعه‌ای خود نیاز به آب بیشتری دارد که در این خصوص چاره‌ای جز استفاده از آب خاکستری (پساب) را ندارد.

پروژه استفاده از پساب پتروشیمی در ۲ فاز شامل ایجاد تصفیه خانه و خط انتقال برنامه‌ریزی شد.

تصفیه خانه بجنورد در شمال این شهر واقع شده است که سالانه پنج میلیون متر مکعب فاضلاب را تصفیه می‌کند و برای استفاده از آب آن در صنعت باید توسط تصفیه خانه تکمیلی، این آب را به مصرف صنعتی تبدیل کرد و پتروشیمی خراسان در حال حاضر مشغول احداث تصفیه خانه تکمیلی در مقابل تصفیه خانه بجنورد است.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

نهضت ملی مسکن

اگر دولت یازدهم و دوازدهم افتخارش نساختن یک واحد مسکونی بود اما در سه سال اخیر انقلاب بزرگ در احداث مسکن ملی به وجود آمد که از آن به نهضت مسکن یاد می‌شود.

اما واحدهای مسکونی برکت در سال ۱۳۹۹ با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شد که رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این باره می‌گوید: طبق بررسی‌های معمول روند پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این پروژه با تأخیر نامتعارف مواجه شده و به لحاظ بروز نارضایتی‌هایی از سوی اشخاص ذی‌ربط دستگاه قضائی در این جریان ورود کرده که امیدواریم این پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب منجر شود.

حجت الاسلام براتی زاده با اشاره به برخی موانع و مشکلات بر سر راه اجرای این پروژه از ورود و پیگیری دستگاه قضائی به منظور تسهیل و تسریع فرایند انجام کار خبر داد و خاطرنشان کرد: در نشست‌های اختصاصی و بازدیدهای میدانی صورت گرفته و نیز استماع شکایات مطروحه عمده مشکلات موجود و مبتلابه در ابعاد مختلف شناسایی و در دست پیگیری است و به همین اعتبار به‌زودی جلسه دیگری برای هماهنگی هر چه بیشتر از جمله جلب مشارکت دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی برای رسیدن به اجماع نظر و حصول توافق مسالمت‌آمیز برگزار خواهد شد.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبهوی با بیان اینکه حوزه مشکلات شناسایی شده تفکیک شده، بیان می‌کند: موضوع تأمین اعتبار، مطالبات پیمانکاران و مسائل قضائی و حقوقی ناشی از سازوکار دادرسی و روند اجرای احکام قطعی لازم‌الاجرا هر کدام از مجاری و مسیرهای پیش‌بینی شده قابل پیگیری است، اما آنچه مشخص است باید این موضوع به نحوی انجام شود که اساساً روند اجرای این پروژه بیش از این معوق و معطل نماند و از تحمیل و تشدید خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

از سویی دیگر با تغییر پیمانکاران و بازدیدهای مکرر مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همت جهادی مدیران مربوطه تغییر شگرفی در ساخت و سازها به وجود آمد.

به گونه‌ای که مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی از بررسی تخصصی وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خراسان شمالی می‌گوید.

حسین مذنب با بیان اینکه برخی شهرهای خراسان شمالی نیازمند الحاق اراضی ملی هستند، اضافه می‌کند: این استان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، جزو استان‌های مطلوب قرار دارد و تلاش می‌شود جایگاه بهتری نیز پیدا کند.

از سویی دیگر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح هزار و ۱۲۰ واحدی برکت بجنورد عملیاتی شده است، عنوان می‌کند: متوقف شدن این طرح سبب نارضایتی مردم شده بود که با پیگیری‌های بسیار تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان شد و اکنون ۲ پیمانکار مشغول به فعالیت هستند.

سیدعلی میرکریمی از الحاق بیش از ۴۷۰ هکتار زمین در راستای نهضت ملی مسکن و بهره برداری بیش از چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در هفته دولت خبر می‌دهد.

وی بیان می‌کند: تاکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیش از ۴۷۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این رقم از ابتدای تأسیس خراسان شمالی و طی سال‌های گذشته کمتر از ۵۰ هکتار بوده است که این خود نشان از پیگیری‌ها و تلاش‌های زیاد دارد.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

وی به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره و اضافه می‌کند: تاکنون بیش از ۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد در استان در راستای نهضت ملی مسکن در حال احداث داریم که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۹۴ واحد تخصیص پروژه انجام شده است.

میرکریمی بیان می‌کند: این تعداد از واحدهای مسکن استان شامل گروه‌های انبوه ساز، نهضت ملی، مسکن روستایی، مسکن شهری، بافت فرسوده، خود مالکی و گروه‌های ساخت می‌شود اما تاکید ما بیشتر بر این است که توسط مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ واحد ثبت نام کردند، اظهار می‌دارد: از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۷۱ متقاضی واجد شرایط هستند و ۳۱ هزار ۹۹۲ متقاضی نیز تأیید نهایی شدند.

هم چنین میرکریمی از اخذ مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان می‌گوید و می‌افزاید: با پیگیری‌های انجام شده و همچنین نیاز سایت‌های نهضت ملی مسکن برای احداث فضاهای آموزشی در این سایت‌ها، خوشبختانه مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان اخذ شد و طی تفاهم نامه‌ای مابین این اداره کل با اداره کل نوسازی مدارس استان، این ۱۳ مدرسه با طراحی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان و تأمین اعتبار توسط سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین اعتبارات استانی احداث خواهد شد.

چهار خطه شدن محور بجنورد گلستان

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح می‌کند: در دولت سیزدهم ۲۰ کیلومتر از محور بجنورد به سمت جنگل گلستان چهار خطه شد و زیر بار ترافیک رفت که ۱۴ کیلومتر از این محور در سال گذشته و ۶ کیلومتر نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

میرکریمی می‌گوید: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان به آن تخصیص یافت.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار درمان و بهداشت

بررسی مصوبات مربوط به بخش درمان و بهداشت سفر با برکت شهید رئیسی را نباید نادیده گرفت.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار مهرمی گوید: تسریع در بررسی صدور مجوز کمسیون ماده ۲۳ و ارتقای بیمارستان جایگزین بنت‌الهدی بجنورد از ۱۰۰ به ۳۲۰ تختخواب که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه مصوب شد و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد.

حسن براتی زاده آغاز به کار کلینیک ناباروری خراسان شمالی، تکمیل بیمارستان پور سینای آشخانه را از دیگر مصوبات سفر شهید رئیسی به بجنورد عنوان و اضافه می‌کند: تکمیل فاز یک بیمارستان راز و جرگلان، تکمیل دانشکده پزشکی و داروسازی که فاز ۲ دانشکده داروسازی و تکمیل دانشکده پزشکی تا پایان امسال انجام می‌شود.

وی تکمیل خوابگاه دانشجویان متأهل و توسعه پایگاه‌های اورژانس بین جاده‌ای و شهری و خانه‌های بهداشت را از دیگر مصوبات برشمرد و می‌گوید: پایگاه‌های اورژانس پیش قلعه و گلیان و صادق آباد جاجرم تکمیل شده و ۲۷ خانه بهداشت با پیشرفت متوسط ۹۰ درصد در دست اجرا هستند.

براتی زاده به بهبود استاندارد تجهیزات و تعمیرات اساسی بیمارستان‌های سطح خراسان شمالی اشاره و تصریح می‌کند: تکمیل پروژه‌های بهداشتی - درمانی نیمه تمام ،خرید دستگاه MRI بیمارستان آیت الله هاشمی شیروان

از جمله مصوبات سفر شهید رئیسی به خراسان شمالی در حوزه بهداشت و درمان است.

وی تاکید می‌کند: تعهدات مالی مصوبات سفر شهید رئیسی برای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

اشتغالزایی ۴ هزار نفر

از آن جایی که خراسان شمالی یکی از قطب‌های اصلی دامداری و کشاورزی محسوب می‌شود برنامه‌های شهید رئیسی به این حوزه‌هم معطوف شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این باره می‌گوید: در دولت سیزدهم ۵۳ مورد واحد غیرفعال دام و طیور جان دوباره گرفتند.

محمد محمدزاده اظهار می‌دارد: ۳۵ طرح با اعتبار ۱۶۱ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۴ هزار و ۲۸۶ نفر در خراسان شمالی انجام شد.

وی با اشاره رشد توسعه صنعت گلخانه‌ای در خراسان شمالی عنوان می‌کند: در زمان دولت سیزدهم شاهد رشد ۳۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان هستیم.

وی می‌افزاید: ۱۲۳ واحد مرغداری در استان خراسان شمالی فعال است و۲ واحد تولید مرغ مادر در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

محمدزاده با اشاره به فعال شدن ۵۳ مورد واحد غیر فعال دام و طیور در دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم ۵۳ مورد واحد غیرفعال دام و طیور جان دوباره گرفتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی می‌افزاید: برای ۱۷۷ هزار و ۳۰۰ مورد اراضی کشاورزی سند صادر شده که ۱۴۰ هزار مورد آن در دولت سیزدهم بوده است.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

رشد ۷۱ درصدی صادرات

از سوی دیگر باخبر افزایش ۵ برابری رشد تولید و رشد ۷۱ درصدی صادرات خراسان شمالی در دولت سیزدهم مطلع شدیم که مدیر کل صمت استان در این باره می‌گوید: این ارقام نشان از درایت و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای توسعه صادرات است که به یقین طعم شیرین آن به کام مردم خراسان شمالی خواهد بود.

حسین حاجی بگلو ادامه می‌دهد: خراسان شمالی ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صادرات دارد که داشتن بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی، تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیمان و بیش از ۲۳۰ هزار تن پودر آلومینا تولید ۴۵ هزار تن فولاد و ۹۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی از مزیت‌های این استان برای مراوده تجاری است.

به گفته وی ارزش صادرات کالا از خراسان شمالی در دولت سیزدهم نسبت افزایش ۷۱ درصدی رشد صادرات استان، افزایش مراودات تجاری و میزهای کالایی، جدیت و شتاب در بازرسی‌های مستمر و عملیاتی و … همگی باعث شده است در تمامی شاخص‌های صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی شاهد رشد صعودی باشیم.

مدیرکل صمت خراسان شمالی ادامه می‌دهد: کالاهای تولیدی خراسان شمالی به ۴۰ کشور هدف، صادر می‌شود که هفت کشور در دولت سیزدهم به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی اضافه می‌کند: بیشتر کالاهای صادراتی استان در این مدت شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، سیمان، ابزارهای طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک، گرانول لاستیک کف پوش، شمشاد و رز هلندی است که به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، تاجیکستان، اتریش، ترکیه، عمان، رومانی، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اوکراین، بلژیک، بورکینافاسو، لهستان، قزاقستان، چین، بوسنی و هرزگوین صادر شده است.

سهم خراسان شمالی بیشتر از بقیه/ جبران عقب ماندگی‌ها با ۱۸۰ مصوبه

۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

استاندار خراسان شمالی از خدمات دولت سیزدهم در استان به تعریف ۱۲/۷ هزار میلیارد پروژه و انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و انتقال آب شمال به داخل استان اشاره می‌کند و می‌گوید: در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم در استان تعریف شده و در حال اجراست.

محمدرضا حسین نژاد خاطرنشان می‌کند: با مصوبات سفر رئیس جمهور شهید برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اتفاقات خوشایندی در مسیر توسعه استان رخ داد.

وی، انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی را از مهم‌ترین پروژه‌های سفر رئیس جمهور شهید عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: علاوه بر این پروژه، با انتقال آب سرانی انقلابی در تأمین آب شرب و تحول بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد.

حسین نژاد بیان می‌کند: با توجه خاص، رئیس جمهور شهید به خراسان شمالی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رقم خورد که در نوع خود بی نظیر و کم نظیر بود که نشان دهنده توجه رئیس جمهور شهید به مناطق محروم بود.

سفر یک روز شهید آیت الله رئیسی به خراسان شمالی تحولی شگرف تا سال‌های آینده دارد و اجرایی شدن تک تک ۱۸۰ مصوبه تا حدودی جبران کم کاری‌های مدیران گذشته و عقب ماندگی‌های استان را دارد.