تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732988
شناسه : 3732988
تاریخ :
فریب تبلیغات را نخورید/ حضور در پیش‌دبستانی اختیاری است اقتصاد ایران: شیراز-رئیس اداره پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس گفت: اجبار کودکان برای حضور در دوره پیش دبستانی خارج از سیاست های آموزش و پرورش استان است و خانواده ها فریب تبلیغات را نخورند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آزاده محسنی در گفتگو با مهر، با تاکید بر آموزش صحیح و عدم اجبار بر حضور کودکان در دوره پیش دبستانی اظهار داشت: خانواده‌ها به تبلیغات فریب دهنده برخی مهدکودک‌ها و مراکز پیش دبستانی مبنی بر برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی اهمیت ندهند زیرا تمامی این موارد برای ثبت نام بیشتر کودکان و ترغیب والدین است.

وی با یاد آوری اینکه برخی از خانواده‌ها روزهای خوش قبل از ۶ سالگی فرزندان خود را جایگزین چشم و هم چشمی خانواده می‌کنند افزود: رقابت برای یافتن مهدکودک مشکلات این روزهای خانواده‌ها است این در حالی است که اولیا دانش آموزان باید تلاش کنند فرزندان خود را در نزدیک ترین مهدکودک به منزل فرزندان خود را ثبت نام کنند تا از مدرسه وتحصیل گریزاننشود که این مهم نیاز به فرهنگ سازی نیاز دارد.

به عقیده این مقام مسئول حضور اجباری کودکان در دوره پیش دبستانی خارج از قوانین بوده زیرا تعریف دوره پیش دبستانی تنها برای بازی کودکان در محیط مدرسه در نظر گرفته شده است.

به گفته محسنی کلاس‌های فوق برنامه برای کودکان ۴ تا ۷ نه تنها به رشد کودک آسیب وارد می‌کند بلکه برخی افراد سودجو از این بی اطلاعی خانواده بهره مالی می‌برند.

رئیس اداره پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به مصوبه وزارت آموزش و پرورش، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تنها مرجع متولی مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها به شمار می‌رود.

محسنی اضافه کرد: بر اساس آمارها از بین ۲ هزار و ۶۰۰ مهدکودک که در فارس با مجوز بهزیستی فعالیت داشتند با ابلاغ بخش نامه کشوری به ۲ هزار و ۱۵۰ مجوز کاهش یافت که اعتقاد داریم باید تعدادی از مجتمع‌ها که زیر نظر ادارات دولتی مدیریت می‌شوند مجوزشان تغییر کند تا تمامی مراکز آموزشی با یک قانون مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مدیران مهدکودک‌ها یا مجتمع‌های آموزشی نمی‌توانند در امور آموزشی کودکان به صورت سلیقه‌ای تصمیم گیری کنند، افزود: والدین می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۷۱۳۲۳۰۲۶۷۵ و یا سامانه اینترنتی شکوا به شکل نامحسوس تخلف را گزارش کنند.