تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3732905
شناسه : 3732905
تاریخ :
تقویت روابط با کشورهای مسلمان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت است اقتصاد ایران: رئیس جمهور در دیدار با قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تقویت روابط با کشورهای مسلمان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان عصر امروز دوشنبه در دیدار «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ضمن تجلیل از ایستادگی و پایمردی مجاهدان و مبارزان دلیر حزب‌الله در برابر تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت را تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

رئیس جمهور جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایات را لکه ننگ دیگری بر کارنامه مدعیان حقوق بشر عنوان کرد و افزود: اگر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و به توصیه و سفارش نبی مکرم اسلام «ید واحده» بودند، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هرگز به خود اجازه ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را نمی‌دادند.

پزشکیان تلاش برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و همچنین ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در جوامع اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت خود برشمرد و بر ضرورت اتحاد امت اسلامی در مقابله با وحشیگری صهیونیست‌ها و توقف جنایات این رژیم در غزه تاکید کرد.

شیخ «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، پاسخ رئیس جمهور به پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را پدرانه و برادرانه توصیف و ابراز امیداوری کرد جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی وی بیش از گذشته در مسیر پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حزب‌الله لبنان خود را فرزند امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی می‌داند و به سهم خود برای تحقق آرمان‌های ارزشمند انقلاب تلاش خواهد کرد، به تشریح دستاوردها و اقدامات مقاومت حزب‌الله در سال‌های اخیر پرداخت.

معاون دبیرکل حزب‌الله، خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، شکست‌های متعدد این رژیم در برابر مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین شکست گروهک تروریستی و تکفیری داعش در سوریه را مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت در منطقه دانست و افزود: امروز و در پی عملیات غرورانگیز طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی به رغم تحمیل خسارت‌های فراوان و جنایت‌های بی‌شمار در غزه به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده و به فضل الهی با تداوم ایستادگی و مقاومت مجاهدان فلسطینی و مردم غیور غزه شکستی دیگر برای این رژیم رقم خواهد خورد.