تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732889
شناسه : 3732889
تاریخ :
آغاز عملیات محله اربعینی در زنجان اقتصاد ایران: زنجان-معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، از اجرای طرح «محله اربعینی» در زنجان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد طارمی از اجرای طرح «محله اربعینی» در استان خبر داد و گفت: رزمایش «محله اربعینی» تلاش می‌کند فعالان اربعینی را برای ترویج این فرهنگ و سبک زندگی، در محله‌ها پای کار بیاود تا رفته‌رفته این نوع نگاه در طول سال و در گستره ایران اسلامی جریان پیدا کند.

وی با بیان اینکه این مهم با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و شبکه تبلیغی انجام و استفاده از فناوری اربعین برای پیشرفت محله‌ها را محقق خواهد کرد، افزود: برای دستیابی به این هدف ناگزیریم که نرم‌افزارهای فرهنگی و اجتماعی در قالب پویش‌هایی مانند پویش محله همدل و محله اربعینی را برگزار کنیم تا هم‌افزایی و هم‌گرایی در بستر محله فراهم شود و حکمرانی محله‌محور را در موضوعات مناسبتی تمرین کنیم.

این مسؤول با اشاره به برنامه‌های ویژه ایام اربعین، اظهار کرد: پارسال در همه نقاط شهری و روستایی رزمایش بزرگ جاماندگان را شاهد بودیم و مواکب بزرگی نیز از استان در مسیر اربعین، چه در داخل و چه خارج از کشور فعالیت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه اربعین ما را رشد داد، به همین خاطر باید فناوری اربعین به فناوری‌های کوچک ترجمه شود تا بتواند در محله نسبت بگیرد، ادامه داد: محله اسلامی و محله‌ای که مقاوم است را در یک کلمه به محله همدل ترجمه کردیم و این محله همدل وقتی به غدیر می‌رسد مهمانی محله را برپا می‌کند و وقتی به اربعین نزدیک می‌شود، محله اربعینی رقم می‌زند و تلاش می‌کند هر کدام از اعضای محله نسبت خود را با اربعین مشخص کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: در این لایحه موضوع الگوی حکمرانی محله‌محور تصریح شده و حکمرانان به ضرورت این موضوع پی برده‌اند که پیشتاز این موضوع نیز سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت است.

طارمی در رابطه با سایر بخش‌های طرح محله اربعینی، یادآور شد: در این طرح همه مساجد استان ارزیابی شده و مساجد بر اساس فعالیت‌ها و ویژگی‌ها و نیز ظرفیت‌هایی که دارند، به مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر دسته‌بندی می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به نقش سازمان تبلیغات در تسهیل امور این ایام، تصریح کرد: سهم سازمان تبلیغات اسلامی حضور نرم‌افزاری و محتوایی بوده و تمرکز ما در این دو حوزه است تا محتوادهی و ایجاد گفتمان مقام معظم رهبری و مأموریت کلیدی جهاد تبیین پیش رود.