تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3732886
شناسه : 3732886
تاریخ :
حمله خرابکارانه به شبکه فیبر نوری فرانسه اقتصاد ایران: افرادی ناشناس در جریان بازی‌های المپیک این بار شبکه‌های فیبر نوری در فرانسه را هدف قرارداده و اختلالاتی را در بخش مخابرات در برخی مناطق ایجاد کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "اس ار اف" سوئیس آلمان، افرادی ناشناس شبانه به شبکه های فیبر نوری در بخش هایی از فرانسه آسیب رساندند.

انجمن مخابرات FFTélécoms فرانسه اعلام کرد، 9 بخش از 101 بخش فرانسوی مورد حمله قرار گرفتند.

این حملات شبانه به شبکه دوربرد چندین ارائه دهنده مخابرات و شبکه های ثابت و تلفن همراه انجام شده و آن ها را تحت تأثیر قرار داد. مارینا فراری، از مقام های مسئول در کابینه فرانسه در X نوشت که آنها در حال کار بر روی بازیابی کامل خدمات هستند. وی تاکید کرد: من این اقدامات بزدلانه و غیرمسئولانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنم.

دفتر دادستانی عمومی در پاریس رهبری تحقیقات از جمله آسیب به تجهیزات مخابراتی با هدف آسیب رساندن به منافع اساسی کشور را بر عهده گرفت. کار تحقیق و جستجو در این باره به زیربخش مبارزه با تروریسم (SDAT) و اداره کل ژاندارمری محول شد. دفتر دادستانی در ابتدا چیزی در مورد اینکه چه کسی در پشت این اقدامات خرابکارانه بوده است، نگفته است.

روزنامه "Le Parisien" گزارش داد که ارائه دهندگان Bouygues، Free و SFR تحت تاثیر این حملات قرار گرفتند. SFR خرابکاری در شش منطقه را بین ساعت 1 بامداد تا 3 بامداد گزارش داده و اعلام کرد که کابل ها قطع شد. این حمله تأثیراتی بر شبکه های تلفن ثابت و تلفن همراه از جمله شبکه های ارائه دهندگان خارجی که از شبکه SFR استفاده می کنند داشت.

به نوشته این روزنامه، هنوز مشخص نیست که این حادثه چند نفر را تحت تأثیر قرار داده است. هنوز کسی مسئولیت این خسارات را بر عهده نگرفته است. به گفته پخش کننده France Info، SFR فرض می کند که فقط تعداد کمی از مشتریان مشکلات شبکه دارند.

روز جمعه که روز افتتاحیه بازی های المپیک بود اقدامات خرابکارانه بخش بزرگی از حمل و نقل ریلی فرانسه را فلج کرد. صدها هزار مسافر، از جمله برخی ورزشکاران که نتوانستند به موقع برای مراسم افتتاحیه برسند، تحت تأثیر قرار گرفتند.

در آخر هفته، حمل و نقل ریلی فرانسه به تدریج به حالت عادی بازگشته و وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد که همه قطارها دوباره به حالت عادی حرکت خواهند کرد.

به گزارش رسانه ها ده ها نفر تا به حال در فرانسه دستگیر شده اند زیرا متهم هستند که می خواستند بازی های المپیک را مختل کنند. جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه به فرانس 2 گفت، نیروهای امنیتی تقریبا 50 نفر را دستگیر کردند. به گفته وی آنها می خواستند در اولین مسابقات المپیک "اقدامات خرابکارانه یا اعتراضات رادیکال" را انجام دهند که از این امر جلوگیری شد.

روزنامه Le Parisien گزارش داد که 45 نفر از اعضای جنبش رادیکال محیط زیست Extinction Rebellion دستگیر شده اند. با اقدامات برنامه ریزی شده آنها می خواستند به پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی المپیک اعتراض کنند.

بر اساس گزارش رسانه ها، پس از حملات به شبکه راه آهن در فرانسه، اکنون شبکه مخابراتی مورد حمله قرار گرفته است. روزنامه Le Parisien و تلویزیون BFM به نقل از منابع پلیس گزارش دادند که سیستم های متعلق به گروه های مخابراتی SFR، Free و Bouygues Telecom در "اقدامات خرابکارانه" در شب آسیب دیده اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تخریب زیرساخت‌ها در جنوب این کشور، در منطقه میوز در نزدیکی لوکزامبورگ و در منطقه اوز در نزدیکی پاریس رخ داده است. این "اقدامات خرابکارانه" بر شش بخش در جنوب غربی، شرق و شمال کشور اما نه پایتخت پاریس، جایی که بازی های المپیک در حال حاضر در آن برگزار می شو تاثیر گذاشت.

انتهای پیام/