تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732864
شناسه : 3732864
تاریخ :
سازماندهی و حضور ۱۲۸۰ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی اقتصاد ایران: تبریز-مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از سازماندهی و حضور یک هزار و ۲۸۰ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد ملک لو روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رزمایش جهادگران فاطمی در جهت تبیین و ترویج فرهنگ جهادی و روحیه کار جهادی، تلاش و عدالت خواهی، کمک به حضور کارآمد و اثربخش متخصصان، نخبگان، اساتید و مبلغان توانمند در جامعه تحسین و تجلیل از جهادگران و دستگیری از محرومین و خدمت رسانی در مناطق محروم استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این تعداد طرح عمرانی اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی زمان اجرای رزمایش جهادگران فاطمی را نهم تا ۱۸ مرداد ماه اعلام و اضافه کرد: در این رزمایش تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از بسیجیان جهادگر آذربایجان شرقی در تمام شهرستان‌های ۲۱ گانه حضور میدانی خواهند داشت و با رمز "یا فاطمه (س) " فعالیت‌های خود را شروع می‌کنند.

ملک لو افزود: طرح‌های آماده افتتاح حوزه‌های آب شرب، آب کشاورزی، راه روستایی، مسکن مددجویی، نهضت ملی مسکن، آب و فاضلاب و پروژه‌های عام المنفعه را شامل می‌شود که در تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی پراکنده شده است.

وی تحقق منویات مقام رهبری در راستای شناسایی، تربیت جوانان مؤمن انقلابی، خدمات رسانی و تداوم محرومیت زدایی از سوی سپاه و بسیج را هدف اصلی رزمایش جهادگران فاطمی عنوان و اظهار کرد: تبیین و ترویج فرهنگ جهادی و روحیه کار جهادی و عدالت خواهی از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، پزشکی و خدمات و ارائه بسته‌های مومنانه را از رئوس فعالیت گروه‌های جهادی در جریان برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اجرای طرح " از آبخیز تا جالیز " را یکی دیگر از طرح‌های بسیج سازندگی نام برد و افزود: در راستای اجرای این طرح، طرح مسیر مولد تا مصرف آب در قالب کانال کشاورزی و لوله‌های حفاری انجام می‌گیرد که شامل ۹۰ پروژه است و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملک لو، راه انداری صندوق‌های قرض الحسنه را یکی از موفق ترین طرح‌های بسیج سازندگی نام برد و ادامه داد: در سطح استان آذربایجان شرقی یک هزارو ۲۵۹ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده و موجودی این صندوق‌ها ۴۵ میلیارد تومان است که ۶۸ صندوق قرض الحسنه به تعاونی تبدیل شده است.

ملک لو تلاش برای تحقق پیام ۹ بندی مقام رهبری بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کمک به حضور کارآمد و اثربخش متخصصان، نخبگان، استادان و مبلغان توانمد در سطح جامعه به خصوص نقاط محروم و تجلیل از جهادگران و دستگیری از محرومان و خدمات رسانی در مناطق محروم را از دیگر اهداف و رویکردهای فعالیت گروه‌های جهادی در رزمایش فوق اعلام کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از فعالیت تعداد پنج هزار و ۵۸۲ گروه جهادی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در یک سال اخیر ۷۸۲ گروه جهادی به این مجموعه اضافه شده است، به طوری که پارسال تنها چهار هزار و ۸۰۰ گروه جهادی فعال در استان وجود داشت.

ملک لو با اشاره به فعالیت بسیار وسیع و گسترده بسیج سازندگی در عرصه‌های محرمیت زدایی، یادآور شد: یکی از نیازمندی‌های اصلی و مبرم این مجموعه خدمات رسان انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌های انجام شده و در حال اجرا است که متأسفانه در این خصوص ضعف‌هایی متوجه مجموعه بسیج سازندگی است.

وی با قدردانی از توجه و پرداخت رسانه‌های آذربایجان شرقی به فعالیت‌های گسترده بسیج سازندگی، بازتاب هنرمندانه این فعالیت‌ها را موجب دلگرمی بین جهادگران و نیز آگاهی آحاد مردم به خصوص روستاییان از مجموعه اقدامات بسیج سازندگی دانست.