تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3732839
شناسه : 3732839
تاریخ :
پزشکیان ایران و سوریه را دوست روزهای سخت یکدیگر دانست اقتصاد ایران: رئیس جمهور با بیان اینکه روابط فیمابین ایران و سوریه همواره دوستانه و برادرانه بوده است، دو کشور را دوست روزهای سخت یکدیگر دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه که به منظور شرکت در آئین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است، با بیان اینکه روابط فیمابین ایران و سوریه همواره دوستانه و برادرانه بوده است، دو کشور را دوست روزهای سخت یکدیگر دانست و بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی، تجاری و تعاملات فرهنگی و اجتماعی دو ملت متناسب با روابط سیاسی ممتاز فیمابین تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت چهاردهم با ارزیابی وضعیت فعلی روابط دو کشور تدابیر لازم برای تسریع در اجرای توافقات فیمابین و ارتقای سطح روابط را اتخاذ خواهد کرد، افزود: دو کشور علاوه بر گسترش تعاملات با یکدیگر، زمینه‌های بالقوه مناسبی نیز برای تقویت روابط و همکاری‌ها میان کشورهای اسلامی دارند که باید آنها را بالفعل کنند.

«حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان در مسئولیت مهمی که مردم ایران بر عهده وی گذاشته‌اند، گرم‌ترین سلام‌ها و صمیمانه‌ترین تبریکات رئیس جمهور سوریه را نیز به رئیس جمهور کشورمان رساند.

نخست وزیر سوریه با قدردانی از حمایت‌ها و کمک‌های کشورهای دوست به ویژه جمهوری اسلامی ایران به بهبود امنیت در سوریه، اظهار داشت: در دو سال گذشته گام‌های پرشتابی در مسیر توسعه روابط میان دو کشور برداشته شده، اما همچنان ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای تعمیق و تقویت مناسبات وجود دارد که باید در راستای عملیاتی شدن آنها گام برداریم و رئیس جمهور سوریه، دولت این کشور را مکلف به حرکت در این مسیر کرده است.