تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3732818
شناسه : 3732818
تاریخ :
کارشناس عراقی: تنش‌ها میان آنکارا و تل‌آویو در حد جنگ کلامی است اقتصاد ایران: یک کارشناس و تحلیلگر نظامی عراقی معتقد است که تنش‌های به وجود آمده میان ترکیه و رژیم صهیونیستی از سطح یک جنگ کلامی فراتر نخواهد رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه الجزیره، «مهند العزاوی» کارشناس و تحلیلگر عراقی با اشاره به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در زمینه حمایت از فلسطین و تنش‌هایی که در پی این اظهارات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی به وجود آمده، می‌گوید: بعید است که این تنش‌ها از یک جنگ کلامی فراتر برود.

العزاوی معتقد است که وضعیت سیاسی موجود در منطقه به خوبی نشان‌دهنده این است که ترکیه هیچ قصدی برای در زمینه اجرای تهدیدات کلامی خود علیه تل آویو ندارد.

وی همچنین اظهار کرد که با توجه به منافع مشترک سیاسی و تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، این تنش‌ها هرگز به مرحله درگیری نخواهد رسید.

پیش‌تر نیز اردوغان با اشاره به ورود نظامیان ترکیه‌ای به لیبی و قره‌باغ، اعلام کرد که ترکیه می‌تواند در اراضی اشغالی نیز همان اقدامات را انجام داده و از فلسطین حمایت کند! اظهاراتی که کارشناسان آن را بیشتر در دایره جنگ کلامی میان آنکارا و تل آویو ارزیابی می‌کنند.