تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732810
شناسه : 3732810
تاریخ :
تهیه ارز اربعین از سکوهای فعال داخلی/ثبت‌نام همچنان ادامه دارد اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: زائران اربعین حسینی از طریق ۶ سکوی فعال داخلی می‌توانند نسبت به تهیه ارز اقدام کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احدی عصر دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی در اردبیل، اظهار کرد: از ۱۷ تیرماه تاکنون ۶ هزار نفر از استان اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و مقدمات سفر زیارتی خود را آماده می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای انجام سفر زیارتی اربعین حسینی تهیه گذرنامه رسمی یا زیارتی و ثبت‌نام در سامانه سماح جز اولویت‌ها و ضرورت‌ها است.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: افرادی که نسبت به تهیه گذرنامه و یا ثبت‌نام در سماح اقدام نکردند، نباید به مرزها مراجعه کرده چرا که امکان تردد آنها فراهم نمی‌آید.

احدی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۱۶ مردادماه جابجایی زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مسافربری انجام شده و روزانه چندین دستگاه اتوبوس این جابجایی را با سرعت به انجام می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده زائران استان اردبیل علاقه‌مند به سفر از طریق پایانه مرزی مهران هستند ولی پیشنهاد ما انتخاب مرز تمرچین برای گذر زائران اربعین حسینی استان اردبیل است.

احدی اضافه کرد: در کنار زائران، موکب‌های عزاداری نیز با هماهنگی ستاد عتبات عالیات آماده ارائه خدمات در داخل کشور و کشور عراق هستند تا زائران بتوانند از این خدمات متنوع بهره ببرند.

وی به زائران اربعینی حسینی توصیه کرد سفر خود را در کوتاه‌ترین زمان و تا زمان اربعین انجام داده و بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند بلکه در انجام این سفر معنوی تسریع عمل بیشتری داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: ۶ نقطه مرزی برای گذر زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده که از بین آنها می‌توانند مرز خود را تعیین و سفر زمینی و یا ریلی خود را از طریق خطوط راه آهن استان‌های همسایه انجام دهند.