تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3732792
شناسه : 3732792
تاریخ :
کاخ سفید: حادثه مجدل شمس روی مذاکره آزادی اسرا تاثیر ندارد اقتصاد ایران: جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با نسبت دادن حادثه مجدل شمس به حزب الله لبنان اعلام کرد که این مساله روی مذاکرات آزادی اسرا تاثیر نمی‌گذارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کربی امروز دوشنبه گفت که هیچ نشانه ای از اینکه حادثه مجدل شمس در اوایل هفته بر روی مذاکرات آزادی اسرا تاثیر بگذارد، وجود ندارد.

کربی در ادامه تاکید کرد که مذاکرات برای آزادی اسرا و آتش بس در غزه همچنان ادامه دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین افزود: هیچکس یک جنگ گسترده‌تر نمی‌خواهد و من مطمئن هستم که ما قادر خواهیم بود تا از چنین نتیجه‌ای اجتناب کنیم.

این مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد: ما معتقد نیستیم که این باید به تشدید یک جنگ گسترده‌تر منجر شود. هیچ دلیلی برای این نتیجه وجود ندارد.

وی در خصوص حوادث چند روز اخیر در مورد مجدل شمس، بیان کرد که کنترل بلندی های جولان برای امنیت اسرائیل مهم باقی می ماند و سیاست آمریکا در قبال جولان تغییری نکرده است.

کربی همچنین مدعی شد  بلندی های جولان بخشی از اسرائیل است.

با گذشت چند روز از حادثه مشکوک در میدان بازی کودکان سوری تبار در مجدل شمس در جولان اشغالی شواهد حاکی از آن است که برخلاف ادعاهای واهی صهیونست‌ها در مورد حمله موشکی حزب‌الله لبنان به آنجا، اصابت موشک شلیک شده از سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی عامل این حادثه بوده است.

صهیونیست ها بلافاصله با هدف اختلاف افکنی بین مقاومت اسلامی لبنان و پایگاه مردمی مقاومت در جولان اشغالی، انگشت اتهام را متوجه حزب الله کردند.

با گذشت ده ماه از حملات دقیق و بدون خطای مقاومت اسلامی لبنان به سرزمین های اشغالی، بیانیه اخیر حزب الله در رد اتهامات مطروحه از سوی صهیونیست ها نشان می دهد که عامل این حادثه چیزی جز اصابت خطای موشک‌های گنبد آهنین صهیونیست ها به این نقطه نیست.

انتهای پیام/