تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3732790
شناسه : 3732790
تاریخ :
هاشمی: مشکلی برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان نداریم اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان گفت: برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان مشکل اعتباری نداریم و بودجه برای برگزاری بازی‌ها بلوکه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، در جریان بازدید از بخش‌های مختلف فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که از قبل پیش بینی شده قرار است که مهر ماه میزبان بازی‌های آسیایی ناشنوایان باشیم که البته هنوز تعداد رشته‌ها قطعی نشده اما چیزی که عنوان شده ۱۵ رشته در بخش مردان و ۹ رشته در بخش بانوان قرار است این میزبانی انجام شود.

وی گفت: برای هزینه میزبانی مسابقات پولش را تأمین اعتبار کردیم و بلوکه شده است، منتطر فرصتی بودیم تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ورزشکاران قرار بگیریم. ورزشکاران این رشته نیاز به توجه بیشتری دارند. البته مجموعه ورزشی ناشنوایان یک مجموعه قدیمی است که نیاز به تعمیرات دارد تا حداقل‌هایشان تأمین شود.

وزیر ورزش ادامه داد: سعی می‌کنیم اعتباری را برای اعتبارات این مجموعه در نظر بگیریم تا سرو سامانی به وضعیت این مجموعه بدهیم.

وی درباره انتقاد برخی از ورزشکاران ناشنوا در خصوص امکانات و تجهیزات اظهار کرد: توقعات ورزشکاران خواسته زیادی نیست اما نباید کوتاهی کرد و باید تلاش کنیم تا امکانات لازم در اختیار قشر عظیم ناشنوایان قرار بگیرد. البته برخی از ورزشکاران نکاتی را در ارتباط با بحث پاداش، خوابگاه و … ارائه کردند که قرار شد پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

هاشمی در خصوص بحث اشتغال ورزشکاران ناشنوا تاکید کرد: این موضوع نیاز به اصلاح قانون دارد، سرباز قهرمان است که این کار صورت گرفته و منتظر تصویب از سمت صحن مجلس هستیم.

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که ساختمان ورزشی ناشنوایان جزو ساختمان‌های ناایمن است، آیا طرح خاصی برای بازسازی و ایمن سازی این مجموعه دارید؟ گفت: این ساختمان قدیمی است و نیاز به فازبندی دارد و هر سال یک فاز آن بر اساس اعتباری که پیش‌بینی می‌شود، بازسازی صورت بگیرد. بنابراین دغدغه‌ای برای بازسازی این مجموعه وجود ندارد.

هاشمی همچنین در خصوص بدهی‌های فدراسیون ناشنوایان افزود: ما مسئول بدهی‌ها نیستیم و فدراسیون متولی کار است. در این بین وزارت ورزش کمک‌دهنده است. فدراسیون ناشنوایان یکی از فدراسیون‌های خوب است و اگر بدسلیقگی‌هایی صورت گرفته باید اصلاح شود. کمتر فدراسیونی چنین مجموعه کاملی دارد که آن هم نیازمند تجهیز و تعمیر است. در مجموع ما کمک‌های خوبی به فدراسیون‌ها دادیم.

وی افزود: یک مبلغی از بخش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت پیش‌بینی شده و فدراسیون‌ها خودشان باید پیگیر این موضوع باشند. ما تقریباً بالای ۶۰ درصد اعتبارات سال جاری فدراسیون را تخصیص دادیم ولی باید تلاش کنند که به شکل‌های مختلف درآمدزایی داشته باشند. ما قبول داریم که باید نگاه ویژه‌ای به این قشر صورت بگیرد.

وی درباره میزبانی مسابقات آسیایی ناشنوایان و اینکه باید هماهنگی‌های لازم با سایر فدراسیون‌ها انجام شود، گفت: قطعاً همین طور است. در میزبانی ما از مجموعه امکاناتی که در کشور وجود دارد تستفاده خواهیم کرد. این طور نیست که چون اینها در فدراسیون ناشنوایان فعالیت می‌کنند، باید مسابقات در خود فدراسیون برگزار شود. برای مثال اگر مسابقات تکواندو دارند باید هماهنگی با فدراسیون تکواندو انجام شود تا سالن در اختیارشان قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که بچه‌های ناشنوا از این موضوع گلایه‌مند هستند که نه جزو المپیکی‌ها حساب می‌شوند و نه پارالمپیکی‌ها، افزود: این موضوع که روشن است و اینها المپیک خاص دارند. این رشته عضو کمیته ملی المپیک نیست و هر فدراسیونی عضو باشد از منابع کمیته استفاده می‌کند. ورزش ناشنوایان خودش المپیک مستقل دارد اما تمام مسائل این رشته در کشورمان زیر نظر وزارت ورزش است و اگر کار ویزا و تجهیزات داشته باشند بر عهده وزارت ورزش خواهد بود.

هاشمی در پایان در واکنش به این موضوع که یک شائبه‌ای پیش آمده امکان دارد پاداش پارالمپیکی‌ها با المپیکی‌ها یکسان نباشد، گفت: من در زمان خودش در اردوی پارالمپیکی‌ها در این خصوص توضیح خواهم داد.