تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732787
شناسه : 3732787
تاریخ :
افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان اقتصاد ایران: زاهدان_مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به صدور هشدار شماره ۱۷ هواشناسی سطح زرد سیستان و بلوچستان، با اشاره به افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه، افزود: بر اساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح سه شنبه تا بعد ظهر پنج شنبه (۹ تا ۱۱ مرداد) وزش باد شدید و گردوخاک گاهی توفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی این مدت برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان منطقه سیستان در ایام افزایش سرعت باد، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

حیدری اضافه کرد: در این مدت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان که معمولاً از اواخر اردیبهشت تا پایان شهریور هر سال، مناطق شمالی و بعضاً مرکزی سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از گذشته‌های دور بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ روز به طول می‌انجامید اما اکنون با بروز خشکسالی‌های ۲ دهه گذشته حتی تا ۱۶۰ روز هم به درازا می‌کشد. این بادها علاوه بر فرسایش خاک در منطقه سیستان، مشکلات و معضلات متعددی را برای مردم به وجود می‌آورند.