تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732774
شناسه : 3732774
تاریخ :
دوره کشوری «معلم معمار آینده» در همدان برگزار شد اقتصاد ایران: همدان-دبیر قرارگاه عدالت آموزشی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همدان از برگزاری دوره حضوری تربیت معلم در تالار قرآن در روزهای ۶ و ۷ مرداد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیمان ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دوره کشوری تربیت معلم، با حضور ۷۰۰ نفر از معلمان ابتدایی که جذب شدند، معلمانی از هر شهرستان ۲۰ الی ۲۵ نفر که به عنوان بهترین معلم که قابلیت این را دارند که به عنوان مدرس مطرح شوند جمع کردیم.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه این دوره دی ماه سال قبل در خانه معلم برگزار شد گفت: این معلمین وارد یک دوره مجازی شدند و این دوره مجازی نزدیک به ۵ ماه طول کشید که در این ۵ ماه با سه استاد برتر کشوری دکتر نیرو از اساتید دانشگاه، دکتر عمرانی مؤلف کتب درسی دوره ابتدایی دکتر داوودی مؤلف کتاب درسی دوره ابتدایی برگزار شد.

ابراهیمی گفت: این اساتید عناوین مختلفی را در حوزه آموزش و پرورش برای یادگیری مشارکتی ریاضی، علوم و مباحث مختلف آموزش دادند و در حین این آموزش ما ۱۰ الی ۱۱ نفر از مدرسین قوی و مسلط که در تهران آموزش‌های زیادی را دیده بودند و پشتیبان این ۷۰۰ نفر بودند که هر کدام ۶۰ تا ۷۰ نفر را پشتیبانی می‌کردند.

وی بیان کرد: این اساتید سوالات معلمین را جواب می‌دادند، جزواتشان را بررسی می‌کردند یکسری چالش‌ها و فیلم‌ها را که از آنها می‌خواستیم برای ما ارسال می‌کردند در واقع ما یک دوره پویایی را برای معلمان پیش بردیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه از بین این ۷۰۰ نفر ۷۰ نفر بالاترین امتیاز را کسب کردند و به دوره حضوری دعوت شدند افزود: دوره حضوری ۶ و ۷ مرداد در تالار قرآن برگزار شد که این ۷۰ نفر از مکان‌های مختلف استان بودند خانمها و آقایان که بیشتر خانم بودند و یک روز را در دانشگاه فرهنگیان به صورت کلاسهای مشارکتی و کارگاه‌ های مشارکتی که اساتید دانشگاه فرهنگیان و مدرسین خود ما هم حضور داشتند پیش بردیم.

وی تصریح کرد: آنها در مورد مسائل آموزش و پرورش، مسائل فرهنگی و اجتماعی بحث می‌کردند، به صورت تخصصی در مورد روایت‌هایشان و نکاتی که در این دوره گذشته بود صحبت کردند و این باعث شد که خلاقیت و ایده پردازی در بین معلم‌ها شکل گرفت.

دوره کشوری «معلم معمار آینده» در همدان برگزار شد

ابراهیمی گفت: روز دوم در تالار قرآن برنامه ریزی شد و مهمان‌هایی مانند چهاردولی معاون ستاد اجرایی، صلح جو معاونت اجتماعی، عابدینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، اکبری معاون راهبردی قرارگاه عدالت آموزشی ستاد فرمان امام از تهران و همه ی مدرسین حضور داشتند.

وی افزود: ۷۰ مدرس برگزیده برای تدریس، تولید کاربرگ و دست سازه دوره ابتدایی در شهرستان‌ها کمک آموزش و پرورش هستند و در واقع یک شبکه اولیه از معلمانی است که ما می‌خواهیم یک کار تحولی در فضای آموزش و پرورش در دوره ابتدایی انجام دهیم و همه این ۷۰ نفر می‌شوند پشتیبان‌های دوره جدید ما که دوباره ۷۰۰ نفر جذب کنیم و ادامه دار باشد البته با تعداد کمتر برگزار شود.