تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3732717
شناسه : 3732717
تاریخ :
مسابقات قرآن هوافضای سپاه برگزیدگان خود را شناخت اقتصاد ایران: مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن نیروی هوافضای به منظور معرفی و تجلیل از برگزیدگان این رویداد برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی هوافضای سپاه امروز 8 مردادماه با حضور جمعی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه در محل ستاد فرماندهی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در نیروی هوافضای سپاه در سخنانی با اشاره به موفقیت‌های گروه قرآنی نیروی هوافضا در مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه طی سال‌های گذشته اظهار کرد: نیروی هوافضای سپاه به مدت پنج سال متوالی رتبه اول مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه را به دست آورده و دو بار نیز در جشنواره قرآنی نور که مربوط به کل نیروهای سپاه است، رتبه اول را دریافت کرده‌ است.

او در ادامه از فعالان قرآنی نیروی هوافضای سپاه خواست تا تلاش بیشتری در جهت بهبود وضعیت قرآنی کارکنان این نیرو داشته باشند و به دریافت این رتبه‌ها اکتفا نکنند.

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ پاسدار سید مجید موسوی، جانشین فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در سخنانی از برگزارکنندگان مسابقات قرآن در این نیرو قدردانی و این فعالیت‌ها را در راستای اعتلای قرآن برشمرد.

 

 

در این مراسم پدر شهیده فائزه رحیمی، از شهدای حادثه تروریستی سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رحیمی از خانواده این شهید تجلیل شد.

بخش پایانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی هوافضای سپاه اهدای جوایز به برگزیدگان و نفرات برتر این دوره از مسابقات بود.

این مسابقات از ششم مردادماه، زمان پذیرش متسابقان، آغاز و در ادامه هفتم مردادماه نیز رقابت شرکت‌کنندگان در رشته‌ها و بخش‌های مختلف برگزار شد و در همان روز هم به پایان رسید.

در این مرحله از مسابقات حدود 200 نفر از شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی متشکل از متسابقان پایور و وظیفه حاضر در نیروی هوافضای سپاه در دو گروه بانوان و آقایان و در 17 رشته حضور داشتند.

از جمله رشته‌های این مسابقات می‌توان به رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء و حفظ یک جزء قرآن کریم در بخش مربوط به حفظ اشاره کرد.

همچنین رشته‌های دیگری همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم سطح یک، مفاهیم سطح دو، حفظ موضوعی قرآن، اذان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز در این مسابقات شرکت‌کننده دارد.

نفرات برتر به مسابقات قرآن کل نیروهای سپاه که مهرماه امسال در شهر مقدس مشهد برپا می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/