تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3732683
شناسه : 3732683
تاریخ :
برگزاری نمایشگاه هفته دیزاین در خانه های تاریخی تهران اقتصاد ایران: بخش نمایشگاهی هفته دیزاین تهران روزهای ۹ تا ۱۲ مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و بخش شهری این رویداد در خانه‌های تاریخی و گردشگری و مکان‌های نمادین شهر اجرا می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجان احرابی‌فرد مدیر رویداد هفته دیزاین تهران، در این خصوص گفت: مخاطبان فراخوان بزرگترین رویداد هفته دیزاین تهران شامل تمام حوزه‌های دیزاین بود ولیکن به دلیل نبود امکانات لازم، امسال را سال صفر در نظر گرفتیم که در سال صفر در دو بخش نمایشگاهی و شهری دو رویداد را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: روزهای نهم تا ۱۲ مردادماه رویداد نمایشگاهی برگزار می‌شود که مشابه رویداد طراحی مبلمان تهران در چند سال گذشته است و این بار علاوه بر دیزاینرهای مستقل، شرکت‌هایی که در طراحی و تولید دیزاین اورجینال فعالیت می‌کنند در نمایشگاه بین المللی حضور دارند.

رویداد هفته دیزاین تهران شامل چند بخش و برنامه‌های مختلف می‌شود که از میان آنها می‌توان بخش جایزه و مسابقه را نام برد که در آن دیزاینرهای مستقل و شرکت‌های طراحی و تولید دیزاین حاضر در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران در حوزه‌های مختلف در آن مشارکت می‌کنند. همچنین پنل‌های گفت‌وگو در حوزه‌های صنعت و دیزاین با موضوعات تخصصی و با بهره‌گیری از اساتید بزرگ و با تجربه و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش شهری هفته دیزاین تهران نیز، تعدادی خانه و عمارت میزبان برگزاری این رویداد بزرگ هستند. در رویداد شهری نیز مانند نمایشگاه، پذیرای دو گروه مخاطب هستیم که شامل گروه دیزاینرهای مستقل و نیز شرکت‌ها و برندهای فعال در حوزه دیزاین اورجینال هستند.

به گفته وی، در بخش شهری ۶ عمارت اصلی شامل خانه اتحادیه، عمارت وست، عمارت مسعودیه، خانه سرهنگ بهرامی، عمارت کارستان و شهر کتاب ایرانشهر هستند که در آن اتحادیه، شرکت‌ها و برندهای فعال در حوزه دیزاین اورجینال اقدام به برگزاری پنل‌های گفت‌وگو در حوزه‌های مرتبط کرده و نیز آثار خود را به نمایش می‌گذارند. هنر چیدمان (اینستالیشن) در حوزه‌های مرتبط نیز در برنامه اجرایی گنجانده شده است.

احرابی‌فرد با تشریح برنامه‌های اجرای هفته دیزاین تهران در عمارت‌های مورد اشاره، گفت: عمارت اتحادیه یکی از قدیمی‌ترین عمارت‌های ایرانی است که در بافت قدیمی لاله زار واقع شده است. در عمارت وست رویداد مرتبط با معماران برگزار می‌شود که در آن معماران به نام و برجسته‌ای حضور دارند که چندین پروژه تأثیرگذار معرفی می‌کنند و آثار خود را در قالب شیت، ویدئو آرت و ماکت ارائه می‌دهند که فضاهای گفت‌وگو و پنل‌هایی از این پروژه‌ها برای استفاده علاقمندان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در عمارت «کارستان» تعدادی دیزاینر به سرپرستی آقای امیرعباس کاشف فعالیت‌هایی مشابه عمارت‌های دیگر را ارائه خواهند کرد و در مسعودیه و شهر کتاب ایرانشهر و در گالری نیز پنل‌های گفت‌وگو شکل گرفته و مجموعه آثار مرتبط با حوزه دیزاین به نمایش گذاشته می‌شود.

احرابی‌فرد تاکید کرد: کوچه لولاگر و باقی فضاهای خیابان نوفل لوشاتو، هانری کُربن، خارک، لاله زار، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) و به طور کلی مناطق ۶، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تهران جز مناطق شهری هستند که به دو بخش دیزاینرها و شرکت‌ها اختصاص داده شده است که در این محدوده تعداد زیادی عمارت‌های فرعی در حوزه کافه‌ها، رستوران‌ها و خانه‌هایی که در آنها رویداد برگزار می‌شود حضور دارند و نیز دفاتر و نمایشگاه‌هایی در مناطق ۱ و ۳ شهر تهران در قالب استودیو باز، فعالیت‌ها و آثارشان را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند.

مدیر هفته دیزاین تهران گفت: شهر تهران در این یک هفته لباس دیزاین به تن کرده و چهره‌اش چهره دوست داشتنی و مورد اقبال جوانان خواهد شد. از آنجا که شهر ما خانه ماست و از سویی مرکز شهر محل زندگی و معاشرت جوانان است ما را بر آن داشت تا در ابتدا به معاشرت و ارتباط در محدوده مرکز شهر تهران بپردازیم و در ادامه این محدوده را به عنوان الگو در نظر گرفته و در سال‌های آتی مناطقی از این جنس را در سرتاسر شهر تهران به وجود آورده و از سوی دیگر تهران را به عنوان الگو شهر در نظر گرفته و از تمام شهرهای ایران مخاطب دیزاینر و شرکت‌ها و طراحان و تولیدکنندگان را فراخوان کنیم و در این مسیر پیش رو، فضای گفت‌وگو میان ایران و جهان در حوزه دیزاین را نیز فراهم سازیم.

وی افزود: در هفته دیزاین تهران برنامه‌های جذاب بسیاری در نظر گرفته شده است. از جمله چند گذر، گالری تعریف کرده‌ایم که در آنها بازی‌های شهری تدارک دیده شده است.