تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732670
شناسه : 3732670
تاریخ :
ورزش در سن ۶۰ و ۷۰ سالگی احتمال زوال عقل را کمتر می‌کند اقتصاد ایران: کرمان- استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ورزش در سن ۶۰ و ۷۰ سالگی حجم مرکز حافظه مغز را زیادتر و احتمال زوال عقل را کمتر می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نوذر نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین یافته‌های مقالات علمی، اظهار کرد: در یک مطالعه نشان داده شد که ۶ تا ۱۰ دقیقه و حتی ۲ دقیقه ورزش متوسط یا شدید از قبیل پیاده‌روی تند، دوچرخه سواری، دویدن و طناب زدن سبب افزایش قدرت افراد در یادگیری، تمرکز دقت و حافظه می‌شود.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: این تأثیر در افزایش قدرت یادگیری تا ۲ ساعت باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: همچنین نشان داده شده است که ورزش در سن ۶۰ و ۷۰ سالگی حجم مرکز حافظه مغز را زیادتر و احتمال زوال عقل را کمتر می‌کند.

نخعی با بیان توصیه کاربردی به نوجوانان، گفت: حتماً قبل از رفتن به جلسه امتحان، برای تمرکز بیشتر دست کم ۲ دقیقه ورزش کنید.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: سالمندان نیز برای پیشگیری از آلزایمر نباید ورزش را فراموش کنند.

وی سپس رابطه مستقیم محبت مادران بر تعاملات اجتماعی و قدرت کشف کودک را مورد تاکید قرار داد.

نخعی در ادامه اظهار کرد: در مطالعه معتبر دیگری نشان داده شده است مادرانی که در دوران شیرخوارگی، کودک خود را زیاد بوسیده، نوازش کرده و در آغوش بگیرند، موجب تعاملات اجتماعی بیشتر این کودکان شده و به اصطلاح کمتر غریبی می‌کنند.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، این کودکان علاقه بیشتری نسبت به کشف دنیای درون اسباب بازی‌ها و اشیا خواهند داشت.

نخعی در پایان گفت: به بیان دیگر کودکانی که از سوی مادران خود محبت دیده‌اند، شهامت، کنجکاوی و دقت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

یادآوری می‌شود: نتیجه این تحقیقات و مطالعات بصورت هفتگی در قالب پوسترهای بیشتر بدانیم، در کانال خانواده با نشاط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به آدرس https://eitaa.com/happyfamilyir منتشر می‌شود.