تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732668
شناسه : 3732668
تاریخ :
برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: استان اصفهان با ۹۲۲ نفر، بیشترین شرکت کننده را دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مرحله دوم آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان اصفهان اظهار کرد: این آزمون به مدت ۶ روز در مدرسه امام صادق (ع) و شهرستان‌های کاشان و نجف‌آباد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات به صورت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود، افزود: ۹۲۲ نفر در این آزمون مشارکت دارند که با توجه به آمار اعلام شده از سوی سایر استان‌ها، اصفهان بیشترین شرکت کننده را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه این دوره از آزمون به صورت شفاهی برگزار می‌شود، اضافه کرد: باید توجه داشت که در مرحله کتبی این دوره از مسابقات در سال جاری نیز یک هزار و ۳۹۳ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه ۶۵۹ نفر از این شرکت کنندگان در شهر اصفهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: ۱۴۶ نفر در کاشان و ۱۱۷ نفر نیز در نجف آباد در این مسابقات حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فوقی با بیان اینکه ۷۹۰ نفر از شرکت کنندگان در این آزمون شفاهی خانم و ۱۳۲ نفر آقا هستند، ابراز کرد: در این بخش حسن حفظ و دیگر مواردی از جمله وقف و تجوید و… در قالب آزمون برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به درجات و معادل مدرک دانشگاهی این آزمون تصریح کرد: درجه ۵ برای ۱۰ جز درجه ۴ برای ۲۰ جز درجه ۳ برای ۳۰ جز اعطاء میشود که درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۴ فوق دیپلم و درجه ۵ معادل دیپلم است.

حجت الاسلام مهدی فوقی با بیان اینکه این آزمون در آبان ماه نیز مجدد برگزار می‌شود، ابراز کرد: چنانچه فردی در آزمون جاری موفق نشد، می‌تواند مجدد در آزمون آبان ماه شرکت کند.