تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3732659
شناسه : 3732659
تاریخ :
شرکت جدیدی از گروه خودرو در فرابورس معرفی شد اقتصاد ایران: عصر خودرو- نشست خبری ویژه معرفی ظرفیت‌های شرکت تولیدی برنا باطری در فرابورس ایران برگزار شد تا این شرکت از گروه «خودرو و ساخت قطعات» در یک قدمی عرضه اولیه سهام در بازار دوم فرابورس قرار بگیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابور ایران، در ابتدای این نشست خبری، مسعود صرامی سهامدار عمده و رئیس هیئت‌مدیره شرکت برنا باطری عنوان کرد: این مجموعه به‌صورت خودکفا تولیدکننده تمام قطعات باتری است.

وی با اشاره به اینکه برنا باطری ساختاری است که 33 سال پیش شکل گرفت، افزود: این مجموعه تا به امروز همیشه روبه‌پیشرفت بوده است. مزیت مهم برنا باطری عدم وابستگی به ارز دولتی و عدم اتکا به بنیه دولت و یارانه‌ها است.

صرامی در ادامه گفت: این واحد تولیدی از بدو شروع به کار تا امروز سهامی عام بوده است و امروز نیز به‌عنوان تعهدی برای سهامدار کردن مردم در این شرکت، فرایند پذیرش و درج در فرابورس ایران را طی کرده است.

 

کیفیت را فدای کمیت نکردیم

در ادامه این مراسم علیرضا فروغی عضو هیئت‌مدیره برنا باطری اظهار کرد: در مجموعه برنا باطری روند زیرساخت‌ها و سخت‌افزارها به نحو احسن پیاده‌سازی شده و در این راستا کیفیت، فدای کمیت نشده است.

فروغی با اشاره به اینکه این مجموعه تنها شرکت تولیدکننده باطری است که استاندارهای لازم را برای استفاده در خودروهای خارجی دریافت کرده است، گفت: دریافت این مجوزها نوعی انحصار برای برنا باطری محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با ورود «خبرنا» به بازار سرمایه، عامه مردم می‌توانند در سودآوری این شرکت سهیم شوند.

جزییات ارزش‌گذاری «خبرنا»

آزاده شکری، مدیر ارزش‌گذاری تأمین سرمایه دماوند به‌عنوان ارزش‌گذار و متعهد خرید «خبرنا» نیز با اشاره به اینکه این شرکت در سال 1369 تأسیس شده و سرمایه شرکت در حال حاضر 500 میلیارد تومان است، گفت: موضوع فعالیت شرکت برنا باطری، تولید انواع باتری خودرو است. محل استقرار این شرکت اصفهان و سهامدار عمده شرکت، خانواده صرامی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این مجموعه، یک‌میلیون باتری در سال است، گفت: درآمدهای عملیاتی این شرکت مبلغ 1700 میلیارد تومان بوده و رشد درآمدهای عملیاتی در سال گذشته 51 درصد بوده است.

وی حقوق مالکانه این شرکت را در پایان سال 1402، یک هزار و سه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ارزشیابی این شرکت در تیرماه 1403 با روش‌های تنزیل جریان‌های نقدی آزاد شرکت، تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقدی آزاد سهامداران، ضریب قیمت به سود و خالص ارزش روز دارایی انجام‌شده که روش آخر توسط کارشناسان رسمی دادگستری در بهمن‌ماه سال گذشته انجام‌گرفته است.

وی در جمع‌بندی ارزش‌گذاری «خبرنا» گفت: درنهایت ارزش برآوردی شرکت برنا باطری با لحاظ ضریب اتکای مناسب به روش‌ها، برابر با مبلغ 2480 میلیارد تومان و هر سهم 496 تومان برآورد شده است.