تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3732651
شناسه : 3732651
تاریخ :
مسکو از ابراز اراده موفق مردم ونزوئلا استقبال می‌کند اقتصاد ایران: وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو از ابراز اراده موفق مردم ونزوئلا استقبال می کند و بر تعهد خود برای تقویت روابط با این کشور تاکید دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای به برگزاری انتخابات در ونزوئلا و نتیجه آن واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو از نیروهای سیاسی در داخل و خارج از ونزوئلا می‌ خواهد در پی انتخابات برگزار شده از هرگونه اقدام تحریک آمیز خودداری کنند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه می کند: مسکو از ابراز اراده موفق مردم ونزوئلا استقبال می کند و بر تعهد خود برای تقویت روابط با این کشور تاکید می کند. اعتقاد ما بر این است که دموکراسی واقعی به معنای حاکمیت مردم است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر در پیامی پیروزی مجدد نیکلاس مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا تبریک گفته بود.

پوتین در بیانیه‌ای که کرملین منتشر کرده، بر آمادگی خود به منظور تداوم همکاری سازنده در مسائل روز در سطح دوجانبه و بین‌المللی با ونزوئلا تاکید کرد.

نیکلاس مادورو به عنوان نامزد اصلی احزاب چپ‌گرا با کسب ۵۱ درصد آراء، برای بار سوم و به مدت ۶ سال دیگر رئیس‌جمهور ونزوئلا باقی ماند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که با شمارش ۸۰ درصد آراء، نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آراء برای بار سوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است و «ادموندو گونزالس» نامزد اصلی جریان‌های غرب‌گرا و رقیب اصلی مادورو ۴۴ درصد آراء را کسب کرد.