تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3732649
شناسه : 3732649
تاریخ :
جوادی: سرخابی‌ها پولی بابت آماده‌سازی ورزشگاه تختی نداده‌اند اقتصاد ایران: مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مدعی شد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ پولی بابت آماده‌سازی ورزشگاه تختی تهران پرداخت نکرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در نشست خبری که بعدازظهر امروز (دوشنبه) در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: در طول 30 ماه گذشته اتفاقات زیادی در ورزش تهران در حوزه‌های مختلف رقم خورده است و در بخش نیروی انسانی با چالش‌های زیادی مواجه بودیم. زمانی که آمدم، حقوق پرسنل هفت هشت ماه عقب افتاده بود و منجر به اعتراضاتی مقابل وزارت ورزش و مجلس شد، اما قول دادیم تمام معوقات را تا پایان سال پرداخت کنیم و در پایان سال 1400 تمام مطالبات پرداخت شد. بعد از آن نیز تمام حقوق و پاداش‌ها به صورت مستمر پرداخت شد و حتی یک بار هم عقب نیفتاد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در ادامه افزود: در بخش هیئت‌ها نیز به آنها فرصت دادیم تا چشم‌انداز خود را برای المپیک‌های 2024 و 2028 در مسیر توسعه ورزش در رشته موردنظر به ما ارائه کنند. نمونه آن نیز هیئت‌های فوتبال و کشتی بودند که تغییرات خوبی در آنها رقم خورد. همچنین المپیاد استعدادهای برتر را داشتیم که به منظور پشتوانه‌سازی برای ورزش قهرمانی بود و توانستیم استان برتر در کشور باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: صعود و افول ورزش در تهران مانند سایر استان‌ها نیست و تفاوت دارد. از این بابت می‌گویم که اگر ورزش در تهران افول پیدا کند، آن رشته در کل کشور نزول پیدا می‌کند. دلیلش این است که یک رقابت شدیدی میان ورزشکاران سایر استان‌ها با تهران وجود دارد. شاید یکی از دلایل نزول ورزش قهرمانی در کشور، نزول در تهران باشد. بنابراین رشد ورزش کشور مستلزم پیشرفت ورزش در استان تهران است.

جوادی با اشاره به کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس تصریح کرد: الان نزدیک به یک چهارم ورزشکاران کاروان ایران در المپیک از تهران و در کل اعضای کاروان 88 نفره نیز 33 نفر از تهران هستند. در موضوع زیرساخت‌ها نیز باید بگویم میانگین افتتاح پروژه در تهران سالیانه دو پروژه بود، اما در این 30 ماه اخیر 53 پروژه افتتاح شده است. ما سعی کردیم از ظرفیت‌های اختیاری در دستگاه‌های دیگر استفاده کنیم و همین مسئله مؤثر بود. پیش از حضور من، اداره کل تهران برخی اماکن خود را از دست داده بود، اما در این دوره نه تنها از دست ندادیم، بلکه برخی از اماکن را نیز گرفتیم تا سرانه ورزش تهران پایین نیاید. پیش از حضور من 16 استخر تعطیل شده بودند، اما در طول شش ماه مجدداً مورد استفاده قرار گرفتند.

«اعتبار ما نسبت به سایر سازمان‌ها در حوزه ورزش یک دهم هم نمی‌شود، اما با وجود این مسئله اقدامات بسیاری انجام شده است.»، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان این جمله تأکید کرد: در طول این مدت 82 مراسم تقدیر از ورزشکاران تهرانی انجام شده است. همچنین برای ورزشکاران المپیکی 100 میلیون پاداش دادیم و حامی مالی برای‌شان گرفتیم. این پاداش حتی از پاداش کمیته ملی المپیک هم بیشتر بود. در بخش منابع مالی در هیئت‌های ورزشی، پیش از حضور من کمک 10 میلیونی به آنها می‌شد، اما آن را 20، 30 برابر کردیم. در مجموع در طول این 2.5 سال نزدیک به 250 اقدام در بخش‌های مختلف انجام شد که پیش از آن وجود نداشت. برای نمونه، نامه‌های زیادی برای پلمپ باشگاه‌ها به ما ارسال می‌شد، اما تلاش کردیم با اقدامات مختلف از جمله برگزاری کلاس‌های گوناگون برای باشگاهداران و آشنا کردن آنها با قوانین و مقررات، مشکلات یادشده را برطرف کنیم. در مجموع استان تهران به آن بلوغ لازم رسیده که وزارت ورزش، رویدادهای بزرگ خود از جمله المپیادهای استعدادیابی و بازی‌های آسیایی ناشنوایان را به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما طی 10 روز آینده افتتاح یک مرکز درمانی برای ورزشکاران تهرانی را خواهیم داشت که اولویت در آن با نمایندگان تهران و بعد از آن ورزشکاران سایر استان‌ها خواهد بود.

جوادی درباره شرایط ورزشگاه شهید کاظمی نیز به خبرنگاران اظهار کرد: واگذاری این ورزشگاه به پرسپولیس در گذشته فقط یک نمایش رسانه‌ای بود و تفاهم‌نامه‌ای وجود نداشت. این ورزشگاه و همچنین ورزشگاه امام رضا (ع) برای اداره کل استان تهران هستند. من با وزیر ورزش مشورت کردم و قرار شد برای حفظ آرامش و تمرکز این دو تیم، در پایان لیگ اعلام کنیم که استقلال و پرسپولیس رابطه خود را نسبت به تملک آنها بگویند؛ یعنی اینکه یا این دو ورزشگاه را بخرند یا اجاره کنند. این دو ورزشگاه برای اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره تغییر نام ورزشگاه شهید کاظمی به‌عنوان «ورزشگاه اختصاصی پرسپولیس» در تابلوی مربوط به آن گفت: این غیرقانونی است و باید بررسی شود. در واقع هرگونه دخل و تصرف در دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی باید با هماهنگی ما انجام شود.

وی درباره روند آماده‌سازی ورزشگاه تختی تصریح کرد: اداره کل استان تهران در یک اقدام جهادی و کار شبانه‌روزی، ورزشگاه را تا 95 درصد آماده کرده است، چون می‌دانستیم که ورزشگاه آزادی در دست تعمیر قرار می‌گیرد و باید تختی را آماده کنیم. موضوعات مختلفی در ورزشگاه تختی وجود دارد که شاید به 100 مورد برسد. ما هیچ اعتباری برای تعمیر و آماده‌سازی نداشتیم، اما کار را جلو بردیم. من در دی ماه سال قبل پیش‌بینی شرایط فعلی ورزشگاه آزادی را کرده بودم و به همین دلیل دنبال آماده‌سازی ورزشگاه تختی و همچنین شهر قدس بودم. ورزشگاه شهر قدس به احتمال زیاد میزبان دیدارهای تیم هوادار خواهد بود و پرسپولیس و استقلال هم در تختی به میدان می‌روند.

جوادی در این باره یادآور شد: قرار شد 40 میلیارد برای آماده‌سازی ورزشگاه تختی اختصاص داده شود. نزدیک به 95 درصد کارها انجام شده و چند کار کوچک مانده است. هر کدام از این دو باشگاه تعهد داده بودند که پول 17.5 میلیاردی را ظرف سه روز بپردازند، اما تا الان نپرداخته‌اند. تاکنون بیش از 73، 74 میلیارد تومان برای بازسازی تختی هزینه شده، در حالی که فقط 1.5 میلیارد تخصیص داده شده است. ما قول برای آماده سازی تختی برای لیگ نخبگان نداده‌ایم ، اما تلاش می‌کنیم که استانداردها را تا جایی که ممکن است، محقق کنیم. تختی الان یک فضای کارگاه عمرانی دارد و همه در حال تلاش هستند تا آماده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرد: جلساتی با شهردار منطقه 14 و پلیس راهور برای برگزاری مسابقات در تختی و ترافیک منطقه داشتیم تا شرایط فراهم شود.

وی درباره شرایط هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران گفت: عامل این وضعیت در هیئت و ریشه آن کاملاً مشخص است. فدراسیون باید این بی‌نظمی را بپذیرد و شرایط را بهتر از این فراهم کند. این، آشی است که دیگران پخته‌اند.

انتهای پیام/