تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732643
شناسه : 3732643
تاریخ :
تشکیل ۱۳۷۵ پرونده درمانی برای زوج‌های نابارور در هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان از تشکیل یک هزار و ۳۷۵ پرونده درمانی برای زوج‌های نابارور هرمزگان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعباس مؤمنی در این خصوص اظهار کرد: دستورالعمل طرح شناسایی و حمایت از زوج‌های نابارور در دولت سیزدهم مصوب شده است و در همین راستا یک هزار و ۳۷۵ پرونده برای زوج‌های نابارور در استان هرمزگان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در طرح فوق چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده که شامل «آ یو آی»، «آی وی اف»، «میکرو انجکشن»، «فِت یا انتقال جنین یخ‌زده» است.

مؤمنی بیان کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌ها به مراکز خصوصی طبق تعرفه مراکز خصوصی و همچنین ۹۰ درصد هزینه مراکز عمومی غیر دولتی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای بخش عمومی غیر دولتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: بیمه شده‌های تأمین اجتماعی هرمزگان می‌توانند با مراجعه به مرکز ناباروری بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از خدمات درمان ناباروری بهره‌مند شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

مؤمنی با اشاره به اینکه ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و با مشکل باروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تأمین اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: بر اساس طرح حفاظت مالی که از اسفندماه سال ۱۳۹۹ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای کلیه بیماران بیمه شده تأمین اجتماعی که آن شهرستان فاقد مراکز ملکی بوده قابل پرداخت است و همچنین هزینه بیماران ۶۵ سال و بالاتر در کلیه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی حتی شهرستان‌های دارای مرکز ملکی قابل پرداخت است.

وی افزود: در این راستا، از ابتدای اجرای طرح تاکنون در استان هرمزگان ۶۴.۷۴۴ پرونده مشمول طرح تشکیل شده که به صورت رایگان بستری شدند و مبلغ ۲۵۵ میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال هزینه شده است؛ البته بیمه‌شده‌های دارای بیمه تکمیلی و یا تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد در این زمینه استثنا هستند.