تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3732636
شناسه : 3732636
تاریخ :
کاهش درآمد مرسدس بنز در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: سازنده خودروهای لوکس آلمانی مرسدس بنز در گزارشی از کاهش درآمد خود طی سه ماهه گذشته خبر داد و رقمی را اعلام کرد که کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، سازنده خودروهای لوکس آلمانی مرسدس بنز در گزارشی از کاهش درآمد خود طی سه ماهه گذشته خبر داد و رقمی را اعلام کرد که کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

این شرکت در گزارش عملکرد سه ماهه خود پیش‌بینی کرد که تقاضای ضعیف در بازار جهانی خودرو ادامه یابد و حاشیه سود خود را نیز به سمت پایین اصلاح کرد.

بر اساس این گزارش، سهام مرسدس بنز روز جمعه در بازار بورس فرانکفورت بیش از 2 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از اواخر ژانویه 2024 یعنی حدود 61 یورو رسید.

درآمد این شرکت طی سه ماهه دوم سال 2024، به 36.7 میلیارد یورو رسید که نسبت به رقم 38.2 میلیارد یوروی ثبت شده برای مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش نشان می‌دهد و کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر 37.2 میلیارد یورو بود.

بخش خودروهای سواری در این مدت 10.2 درصد بازده فروش را به دست آورد.

هزینه فروش این شرکت نیز به 28.9 میلیارد یورو رسید که نسبت به 29.2 میلیارد یوروی ثبت شده برای سه ماهه دوم سال 2023 اندکی کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است که سود ناخالص نسبت به درآمد این شرکت در مقایسه با سال قبل به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

سود خالص این شرکت طی سه ماهه دوم سال 2024، 3.1 میلیارد یورو اعلام شد که نسبت به 3.6 میلیارد یورو ثبت شده برای دوره سه ماهه مشابه سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

این خودروساز همچنین فاش کرد که کاهش تقاضا از سوی مشتریان این شرکت به طور فزاینده‌ای محسوس است چرا که حجم سفارش‌های انباشته شده ناشی از همه‌گیری کرونا، اکنون از بین رفته است.

انتهای پیام/