تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3732619
شناسه : 3732619
تاریخ :
مردم ابرخودروهای احتراقی می‌خواهند اقتصاد ایران: عصر خودرو-با کمال تعجب مدیرعامل کمپانی ساخت ابرخودروهای برقی Rimac، اعلام کرد که مدل ۲ میلیون دلاری این کمپانی یعنی Nevera، به آمار فروشی که قبلا پیش‌بینی میشد نرسیده و ارقام نا امید کننده هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با وجود سرعت بالا و پرفورمنس فوق‌العاده این هایپرکار تمام برقی لوکس، فقط 50 دستگاه از 150 دستگاه پیش‌بینی شده به فروش رفته است.

این کمپانی قرار بود 150 دستگاه Nevera تولید کند و انتظار داشت این ماشین ها حتی قبل از تولید پیش‌خرید شوند اما واقعیت به شکل دیگری رقم خورده است.

مشتریان این خودرو ها که تقریبا همه از قشر بسیار ثروتمند جامعه جهانی هستند حالا ترجیح می‌دهند برای کلکسیون خود از بین سوپرکار یا هایپر های احتراقی انتخاب و خرید کنند.

مدیرعامل کمپانی در صحبت های خود این صنعت را به صنعت ساعت های مچی لوکس تشبیه کرده که خریداران ثروتمند دوست دارند ساعت های گران قیمت اما عقربه‌ای بخرند تا ورژن های لوکس ساعت های هوشمند یا حتی دیجیتالی.

او همچنین اضافه کرد که در یک بازه زمانی با ترند شدن خودرو های الکتریکی معمولی، ابرماشین های برقی هم مورد توجه بسیاری قرار گرفتند اما حالا آمار نشان می‌دهند که سوپرکار های برقی حداقل در آینده نزدیک توان رقابت با مدل های احتراقی را نخواهند داشت.

آیا این آمار باعث می‌شود که کمپانی هایی مثل بوگاتی برنامه های تولید محصولات برقی آینده خود را کنار بگذارند؟