تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3732614
شناسه : 3732614
تاریخ :
ایسوس عرضه لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک و ProArt با پردازنده Ryzen AI 300 را آغاز کرد؛ شروع قیمت‌ها از ۱۳۹۹ دلار اقتصاد ایران: ایسوس از نسل جدید لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک و ProArt با بهره‌گیری از پردازنده‌های Ryzen AI 300 رونمایی کرد که مشخصات قابل توجهی را ارائه می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسوس، لپ‌تاپ‌های جدیدی را بر اساس جدیدترین پردازنده‌های سری AMD Strix Point عرضه کرده است. از جمله لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به پردازنده‌ی Ryzen AI 300 می‌توان به مدل‌های ProArt P16، ProArt PX13 و ذن‌بوک S 16 اشاره کرد.

هر سه لپ تاپ ایسوس از یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen 5 یعنی Ryzen AI HX 370 استفاده می‌کنند. ایسوس می‌گوید که لپ‌تاپ‌های جدید Ryzen AI با قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته و موتور هوش مصنوعی با توان پردازش ۵۰ تریلیون عملیات درهرثانیه (TOPS) عرضه می‌شوند.

لپ تاپ ایسوس ProArt P16
لپ‌تاپ ProArt P16
ASUS
لپ تاپ ایسوس ProArt P16
لپ تاپ ایسوس ProArt P16
لپ تاپ ایسوس ProArt P16

ProArt P16 به یک نمایشگر لمسی OLED با سایز ۱۶ اینچی مجهز شده است که کنتراست فوق‌العاده بالا و وضوح +4K را ارائه می‌کند. با عمق رنگ واقعی ۱۰ بیتی، حداکثر روشنایی HDR به مقدار ۵۰۰ نیت و پوشش رنگ صددرصدی DCI-P3، این لپ‌تاپ تصاویر زنده و دقیقی را نشان می‌دهد.

بخش سخت‌افزاری ProArt P16 شامل پردازنده Ryzen AI 9 HX 370، رم ۶۴ گیگابایتی LPDDR5X، فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی از نوع PCIe و پردازنده‌ی گرافیکی ۸ گیگابایتی RTX 4070 است که نیازهای تولیدکنندگان محتوا و گیمرها را برطرف می‌کند.

ProArt P16 با قدرت شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی RTX خود، افزایش عملکرد در رندرینگ دو بعدی و سه‌بعدی را به کاربران نوید می‌دهد. ایسوس برنامه‌های اختصاصی StoryCube و MuseTree را برای کاربری خلاقانه هوشمندتر و ساده‌تر منتشر کرده است. قیمت این لپ‌تاپ از ۱۸۹۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود.

لپ تاپ ایسوس ProArt PX13
لپ‌تاپ ProArt PX13
ASUS
لپ تاپ ایسوس ProArt PX13
لپ تاپ ایسوس ProArt PX13
لپ تاپ ایسوس ProArt PX13

ProArt PX13 نسخه‌ی کوچک‌تر ProArt P16 است که با اندازه‌ی جمع‌وجور و طراحی ۲ در ۱ خود، قابلیت حمل‌و‌نقل بهتری را ارائه می‌دهد. ProArt PX13 نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی OLED مشابه ProArt P16 اما با وضوح 3K دارد.

همان پردازنده‌ی Ryzen AI 9 HX 370 در ProArt PX13 استفاده شده است اما پردازنده‌ی گرافیکی ۸ گیگابایتی RTX 4060 وظیفه‌ی پردازش امور گرافیکی را دارد. این لپ‌تاپ از ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض ۱ ترابایتی از نوع PCIe NVMe بهره می‌برد.

هر دو مدل P16 و PX13 به پورت‌هایی از جمله یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A و دو پورت USB 4.0 Gen 3 Type-C و یک پورت HDMI 2.1 و یک پورت کارتخوان Micro SD 4.0 مجهزند. برای اتصال بی‌سیم، لپ‌تاپ همچنین به وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۴ مجهز است. ظرفیت باتری P16 و PX13 به‌ترتیب به ۹۰ و ۷۳ وات‌ساعت می‌رسد.

PX13 حدوداً ۴۵۰ گرم نسبت به P16 وزن کمتری دارد و می‌تواند در کوله‌پشتی‌های کوچک‌تر جا شود. ProArt PX13 با قیمت پایه‌ی ۱۶۹۹٫۹۹ دلار قابل سفارش است.

لپ تاپ ایسوس Zenbook S16
لپ‌تاپ Zenbook S16
Asus
لپ تاپ ایسوس Zenbook S16
لپ تاپ ایسوس Zenbook S16

لپ‌تاپ Zenbook S16 یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تر برای سازندگان محتوا، متخصصان و گیمرها است و بدون پردازنده‌ی گرافیکی مجزا عرضه می‌شود. این مدل با پردازنده‌ AMD از نوع Ryzen AI 9 HX 370 یا Ryzen AI 9 365 در دسترس قرار دارد که به‌ترتیب توان پردازشی ۸۱ و ۷۳ تاپس را ارائه می‌کنند.

مقالات مرتبط
  • بالأخره بعد از مدت‌ها انتظار، عرضه لپ‌تاپ‌های Ryzen AI 300 آغاز شد
  • ام‌اس‌آی برای گیمرها و خالقان محتوا، لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار با پردازنده Ryzen AI 300 معرفی کرد

کاربران Zenbook S16 به جدیدترین و سریع‌ترین گرافیک مجتمع Radeon 890M دسترسی خواهند داشت که پردازش محتوای نمایش داده‌شده روی صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی OLED این لپ‌تاپ را برعهده دارد.

امکان سفارش Zenbook S16 با ۲۴ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5X و اس‌اس‌دی PCIe یک ترابایتی وجود دارد. پورت‌های این لپ‌تاپ نیز مشابه مدل ProArt است. لپ‌تاپ مورد بحث با قیمت پایه‌ی ۱۳۹۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود.