تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732589
شناسه : 3732589
تاریخ :
کاهش ۲۳ درصدی جرایم در قم طی ۴ ماه نخست امسال اقتصاد ایران: قم- فرمانده نیروی انتظامی قم از کاهش ۲۳ درصدی جرایم طی ۴ ماه نخست امسال در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا میرحیدری ظهر دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقا و امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم که در سالن ورزشی شهید همایی فصیح برپا شد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی پلیس قم در بخش‌های مختلف در سال جاری در زمینه کنترل جرایم کاهش ۲۳ درصدی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در بخش سرقت مغازه ۴۹ درصد، در قاپ زنی ۵۹ درصد، در سرقت منزل ۳۰ درصد و در نزاع و درگیری نیز استان قم در امسال تاکنون کاهش ۱۳ درصدی را داشته است.

سردار میرحیدری عنوان کرد: طی ۴ ماهه اول امسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی کشفیات در استان قم بودیم که در این مدت ۳۱ باند شناسایی و منهدم شدند.

وی ابراز کرد: در برخی از جرایم از جمله شرارت و سرقت منزل، افرادی از استان‌های دور به قم می‌آمدند و مرتکب تخلفاتی می‌شدند که این افراد نیز دستگیر شدند.

۹۳ میلیارد تومان کشف کالای قاچاق داشتیم

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با بیان اینکه ۹۳ میلیارد تومان کشف کالای قاچاق داشتیم افزود: ۲۶۵ خودرو نیز در این زمینه متوقف و ضبط شدند.

وی گفت: در سال جاری تاکنون ۷ باند مواد مخدر در استان قم شناسایی و منهدم شدند و ۲۷ قبضه اسلحه نیز از آنان کشف شد.

سردار میرحیدری عنوان کرد: هزار و ۷۸۹ سارق در این مدت دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند و ما باید به دنبال برخورد بازدارنده و قاطع با این افراد باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در ایام ماه محرم امسال شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم در استان قم بودیم افزود: در جرایم نزاع ۱۷ درصد، شرارت ۴ درصد، سرقت‌های مهم ۲۹ درصد، سرقت‌های خرد ۲۰ درصد، تجاوز به عنف ۱۰۰ درصد، آدم ربایی ۱۰۰ درصد، سرقت به عنف ۵۵ درصد نسبت به دیگر ایام کاهش آمار داشته‌ایم.

آیت الله محسن اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام اجاق نژاد تولید مسجد مقدس جمکران نیز از نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقا و امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بازدید و از تلاش‌های پلیس در راستای تأمین امنیت و مقابله با هرج مرج تقدیر کردند.