تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3732588
شناسه : 3732588
تاریخ :
علی جوادی: آماده واگذاری دو ورزشگاه تهران به سرخابی‌ها هستیم اقتصاد ایران: مدیرکل اداره ورزش استان تهران با تاکید بر اینکه دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) متعلق به این هیات است که در ختیار سرخابی‌ها است، از آمادگی برای واگذاری آنها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی جوادی در نشست خبری امروز دوشنبه ۸ مرداد اظهار داشت: در بحث نیروی انسانی در اواسط بهمن ماه ۱۴۰۰ که من وارد اداره کل ورزش و جوانان استان تهران شدم این هیات با چالش زیادی همراه بود. نیروی انسانی شامل مربیان هیات های ورزشی و پرسنل می شود. تعویق حقوق ۷، ۸ ماهه پرسنل پیش از حضور ما در اداره کل وجود داشت که ما تا پایان سال ۱۴۰۰ این مطالبات را پرداخت کردیم. برای اولین بار پاداش برای بازنشستگان اداره کل ورزش و جوانان در نظر گرفتیم. حقوق پرسنل و ... در این مدتی که من حضور داشتم به طور منظم پرداخت شده است.

او ادامه داد: ما وقتی اولین جلسه را با هیأت های ورزشی استان برگزار کردیم متوجه شدیم که دو سال است که این عزیزان اصلا گزارشی به اداره کل نداده اند. ما در یک بازه ۳ ماهه از هیات های ورزشی برنامه برای بهبود و تقویت ورزش استان درخواست کردیم که خداراشکر نتیجه پیشرفت را شاهد بودیم. برای اولین بار در دو وزن کشتی ورزشکاران تهرانی سهمیه المپیک کسب کردند. در مدال آوری و قهرمانی ها ما در این مدت تنوع داشته ایم. در کشتی آزاد تیم استان تهران برابر تیم استان مازندران قرار گرفت و قهرمان شد به طوری که مازندرانی ها عنوان کردند که برای ما زنگ خطر ایجاد شده است.

او تصریح کرد: ورزش اگر در استان تهران نزول پیدا کند آن رشته در کل کشور نزول پیدا خواهد کرد. دلیل هم این است که ورزشکاران رشته های مختلف در سایر استان ها یک رقابت تنگاتنگ با ورزشکاران تهرانی دارند. خدمت به ورزش استان تهران خدمت به ورزش کل کشور است.

وی ادامه داد: ما جلسات هفتگی با هیأت های ورزشی برگزار می کنیم و هیأت ها برنامه های خوبی را ارائه می کنند. ۹ ورزشکار از ۴۰ ورزشکار حاضر در المپیک پاریس را ورزشکاران تهرانی تشکیل می دهند همچنین در بخش مربیان هم ۳۰ درصد مربیان المپیکی برای استان تهران است و این نشان از پیشرفت در ورزش استان تهران است.

جوادی عنوان کرد: ما ظرفیت های خوبی در بخش داوران رشته های مختلف در استان تهران داریم. از اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، ۵۳ پروژه ورزشی در استان تهران افتتاح شده است که پیش از حضور ما در سال فقط ۲ پروژه افتتاح می شد. شهرداری و سایر ارگان های دولتی کمک های زیادی به ما می کنند. باید از شهردار تهران، سازمان ورزشی استان تهران و ... بابت اینکه نگذاشتند سرانه ورزش استان تهران کاهش یابد تشکر کرد. ۷ مکان ورزشی در زمان ما به هیات استان تهران اضافه شده است. ما استخرهای زیادی را در سطح استان تهران که تعطیل شده بودند را بار دیگر به چرخه ورزش استان اضافه کردیم. بسیار از سالن های ورزشی بالای ۱۵ سال کفپوش آنها عوض نشده بود که ما این کار را انجام دادیم، همچنین چمن ورزشی خیلی از ورزشگاه ها مانند ورزشگاه حیدرنیا را عوض کردیم.

او افزود: هنوز هم اماکن های ورزشی زیادی وجود دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرند. مراسم تجلیل از قهرمانان در میادین ملی، آسیایی برگزار کردیم و از ورزشکاران المپیکی نیز تقدیر کردیم و برای آنها حامی مالی گرفتیم. ما تعاملات خوبی با ورزشکاران استان ایجاد کردیم. ما سطح کمک مالی به هیات های ورزشی را در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۱۰ برابر و حتی ۲۰ برابر افزایش دادیم. اعتبارات اداره کل در ۲ سال گذشته در سازمان برنامه و بودجه به بیش از دو برابر رسید.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: ما در این مدت با سازمان های مرتبط تعامل های زیادی داشتیم. ۲۱ دوره ۱۵۰ نفره برای باشگاه داری ورزشی برگزار کرده ایم که برگزاری چنین دوره هایی باعث کاهش رفع پلمپ باشگاه ها شده است. میانگین سرانه ورزشی در کشور ۰/۸ و در استان تهران ۰/۰۴۸ درصد است. ما باید کسانی که با هزینه شخصی رو به باشگاه داری می آورند را تشویق کنیم تا به جای اینکه بخواهیم باشگاه ها را پلمپ کنیم. ما قوانین باشگاه داری را در حوزه های مختلف تدریس کردیم و بعد از آن شاهد این بودیم که باشگاه داری در استان تهران با کمترین تعداد پلمپ رو به رو شد.

او خاطر نشان کرد: میانگین صدور تاسیس یا تمدید پروانه فعالیت های ورزشی‌ از حضور ما ۱۸۵ روز بوده که اکنون به ۱۵ روز کاهش یافته و در برخی از شهرستان های استان تهران این مورد طی ۵ روز انجام می شود. ما از هیات ها درخواست کردیم تا از ورزشکاران خود تقدیر کنند ما حتی از خانواده های ورزشکاران هم تقدیر کرده ایم. علی پاکدامن به من می گفت که مدیر ورزشی وجود داشته که در دوره های گذشته من را در جلسات نمی شناخت اما ما علاوه بر ورزشکار از خانواده آنها هم تقدیر کردیم. ما از امیرعلی آذرپیرا توقع مدال داریم و طی روز های اخیر با او از طریق فضای مجازی در ارتباط بودم.

جوادی تاکید کرد: پس از المپیک از مربیان و خانواده آنها تقدیر خواهیم کرد. ما به سطحی رسیدیم که مهم ترین برنامه های اجرایی را وزارت ورزش به ما می سپارد. ما به عنوان بازوی وزارت ورزش و جوانان می توانیم قدم های زیادی برداریم.

او افزود: در ۱۰ روز آینده یک مرکز درمانی ویژه برای ورزشکاران تهرانی افتتاح می کنیم که این می تواند بزرگترین اتفاق در تاریخ اداره کل ورزش و جوانان استان تهران باشد. 

جوادی در خصوص ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) عنوان کرد: این ورزشگاه متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است و از طرف شهرداری به ما داده شده است ما تحت رصد دستگاه های نظارتی هستیم و مطابق با صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و بلافاصله پس از پایان لیگ با مکاتباتی که با دو مدیرعامل داشتیم و اعلام کردیم حاضریم ورزشگاه را با رقم کارشناسی به آنها واگذار کردیم. این دو ورزشگاه در حال حاضر متعلق به ماست که در اختیار دو باشگاه است.

او افزود: تغییر نام ورزشگاه شهید کاظمی به نام ورزشگاه اختصاصی باشگاه پرسپولیس بدون اجازه ما بوده و غیر قانونی است‌. این مورد برای باشگاه استقلال هم صدق می کند و این باشگاه هم حق تغییر نام ورزشگاه امام رضا را ندارد.

ادامه دارد......