تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3732562
شناسه : 3732562
تاریخ :
سامانه‌های هوشمند را در مرزها مستقر کرده‌ایم اقتصاد ایران: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی صرف نظر از این دیوار سامانه‌های هوشمندی را در مرزها مستقر کرده است که ما امروز مرزبانی هوشمند را داریم تجربه می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت‌های نظامی «سپهبدهای اخلاص» و آزمایش نوع ۳ یگان‌های تابعه نیروی زمینی ارتش گفت: جام سپهبدهای اخلاص که به یاد سپهبدهای شهیدی است که نیروهای مسلح را در چشم مردم نورانی‌تر کردند. شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید قاسم سلیمانی.

وی افزود: ما مسابقات در سطح نیروهای زمینی در سطح وسیع در قالب این جام برگزار می‌کنیم که چند هدف را دنبال کنیم. اول افزایش مهارت فردی، دوم مهارت گروهی و سوم شناسایی افرادی که ویژگی خاصی در برگزاری مسابقات دارند که بتوانیم از بین آنها مقامات را انتخاب کنیم. نفرات اول، دوم و سوم را در هر رسته و هر قرارگاه که کار بسیار سختی است و کسانی که در این مسابقات می‌درخشند از نگاه هوشمند نیروی زمینی گم نخواهند شد و اگر قرار بر ارتقا شغلی باشد یکی از مؤلفه‌های اثرگذاری در تصمیم گیری حضور و مقام آوردن در این مسابقات است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امسال دو نفر مقام اول اهراز کردند که فرمانده تیپ بودند که به فرمانده لشکری ارتقا پیدا کردند و این موضوع را به آنها ابلاغ کردم.

امیر حیدری درباره تعامل و همکاری با دولت چهاردهم گفت: کمک نیروهای مسلح و به ویژه ارتش به دولت که رهبری هم در مراسم تنفیذر فرموده‌اند بسیار مهم است. ما در رکاب ولی امر مسلمین هستیم در واقع نیروهای مسلح مستقیماً در رکاب ولی امر مسلمین هستند. نگاه حضرت آقا مانند تابش آفتاب است. هر دولت محترمی که تنفیذ خود را از رهبر معظم انقلاب دریافت کند آن دولت تا مادامی که رهبری به آن نگاه مطابق تنفیذ دارند نیروهای مسلح و به ویژه نیروی زمینی ارتش نگاهی با رحمت و در رکاب رهبری تا هر جایی که نیاز باشد به دولت کمک کند کمک خالصانه می‌کند که شعار ما هم ارتش فدای ملت در رکاب ولایت است.

وی درباره انسداد مرزها هم گفت: انسداد مرزها در نیروی زمینی برابر تکلیفی و دستوری که فرمانده ارتش و ستاد کل داده‌اند شروع شده است. برنامه طولانی مدت است. اعتقاد به هوشمندی مراقبت در مرزها داریم. نیروی زمینی صرف نظر از این دیوار سامانه‌های هوشمندی را در مرزها مستقر کرده است که ما امروز مرزبانی هوشمند را داریم تجربه می‌کنیم.

دیوار بخشی از هوشمند کردن مرز است که در نیروی زمینی این کار شروع شده است و دیوار و در کنار آن سامانه‌های کنترلی و سامانه‌های هوشمندی است که به دیوار منتقل می‌شود و سنسرهای هشدار دهنده که همه اینها در یک سامانه کامل به عنوان انسداد مرز دیده شده است که برنامه‌ای ۳ ساله است و برنامه ریزی کردیم که امسال ۳۰۰ کیلومتر را انجام دهیم. در حال حاضر ۴ گروه مهندسی در مرز مستقر هستند که این کار بزرگ را انجام دهند.