تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3732541
شناسه : 3732541
تاریخ :
اپل احتمالاً برای نخستین‌بار، آیفون‌های مدل پرو را در هند تولید می‌کند اقتصاد ایران: اپل ظاهراً می‌خواهد مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ را برای اولین بار در هند تولید کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طبق گزارش جدید MoneyControl، اپل می‌خواهد با تولید مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون در هند، حضور خود را در این کشور گسترش دهد.

اپل تولید آیفون در هند را در سال ۲۰۱۷ با آیفون SE آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، اپل فعالیت‌های تولیدی خود را در این کشور به تدریج افزایش داده و مدل‌هایی مانند آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ را تولید کرده است.

اگرچه تولید مدل‌های مذکور در هند چند ماه پس از عرضه‌ی جهانی آغاز شد؛ اما این روند با آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس تغییر کرد که از روز اول عرضه‌ی جهانی، در هند تولید و عرضه شدند.

ظاهراً اپل می‌خواهد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را اواخر امسال در هند تولید کند. تولید مدل‌های مذکور توسط فاکسکان، شریک قدیمی اپل، در مرکز سری‌پرومبودور در تامیل نادو مدیریت خواهد شد. این مرکز به‌زودی فرایند New Product Introduction (NPI) را آغاز خواهد کرد و تولید انبوه پس از معرفی رسمی، آغاز خواهد شد.

اقدام اپل بخشی از استراتژی گسترده‌تر کوپرتینویی‌ها برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌ی تأمین و تقویت توانایی‌های تولیدی خود در هند است. گفته می‌شود اپل می‌خواهد طی چند سال آینده یک‌چهارم کل آیفون‌ های خود را در هند تولید کند که نسبت به ۱۴ درصد فعلی افزایش خواهد یافت. دولت هند فعالانه مشوق‌هایی برای جذب تولیدکنندگان بزرگ ارائه می‌کند.

مقالات مرتبط
  • اپل تاکنون ۱۴ میلیارد دلار آیفون در خاک هند تولید کرده است
  • اپل در اقدامی بی‌سابقه قیمت آیفون را در هند کاهش داد

اپل برای پاسخگویی به تقاضای بالای پیش‌بینی‌شده برای سری آیفون ۱۶، در زمینه‌ی تولید سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند و قصد دارد در سال ۲۰۲۴، حدود ۹۰ میلیون گوشی تولید کند که ۱۰ درصد نسبت‌ به سری آیفون ۱۵ بیشتر است.

گفته می‌شود که اپل می‌خواهد در آینده تعدادی از مدل‌های آیپد و ایرپاد را نیز در هند تولید کند.