تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732528
شناسه : 3732528
تاریخ :
اردبیل خنک‌ترین مرکز استان در کشور است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تفاوت بین بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی کشور به ۳۷ درجه سلسیوس رسید و اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ایستگاه سینوپتیک اردبیل با ثبت دمای ۱۲.۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و در مقابل ایستگاه زابل با ۴۹.۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه کشور بوده است.

وی با اشاره به ارزیابی نقشه‌های هواشناسی در اردبیل خاطرنشان کرد: همچنان تا صبح فردا سه شنبه ۹ مردا شرایط جوی ناپایدار و با تداوم وزش باد خزری گاهی با سرعت تند و هوای بسیار خنک، آسمان استان ابری و مه آلود است.

مدیرکل هواشناسی اردبیل بیان کرد: در مناطقی از استان به ویژه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان، نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان بارش باران غالباً به صورت باران ریزه گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کوهی گفت: از فردا سه شنبه ۹ مرداد تا آخر هفته جاری با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و دمای هوا در اواسط روزها به ویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در طی این مدت نیز از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطق کوهستانی به ویژه ارتفاعات سبلان افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.