تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732504
شناسه : 3732504
تاریخ :
همه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین در ایلام اتخاذ شده است اقتصاد ایران: ایلام-استاندار ایلام گفت: همه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین در ایلام اتخاذ شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین که به‌صورت وبیناری به ریاست دکتر وحیدی وزیر کشور برگزار شد، اظهارداشت: هیچ اعتباری از اعتبارات اربعین تاکنون به استان تزریق نشده است و دستگاه‌های زیرساختی هم‌چون سال گذشته با همه توان، برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام دارند.

وی افزود: همه تمهیدات برای برگزاری کنگره اربعین اتخاذ شده و باید ظرف یک هفته، اقدامات عمرانی انجام شود. فردا با حضور مدیران مرتبط با اربعین از پروژه‌های زیرساختی اربعین بازدید می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: برای تسهیل تردد زوار، تونل کبیرکوه قبل از اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

بهرام‌نیا با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین و کمیته‌های ۱۸ گانه این ستاد، گفت: فردا راس ۶ صبح مانور اربعین در مرز مهران با حضور روسای کمیته‌های ۱۸ گانه این ستاد آغاز می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین، گفت: تاکنون ۱۱ میلیون بطری آب در مرز مهران ذخیره‌سازی شده که نیاز است تا هفته آینده این رقم افزایش یابد و برای استفاده زوار به سردخانه‌ها منتقل شوند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به این مطلب که تعهدات جهاد کشاورزی برای اربعین سال ۱۴۰۳ تاکنون محقق نشده است، افزود: جهاد کشاورزی متهعد شده بود ۱۸ دستگاه ماشین یخچال‌دار و ۴ دستگاه لیفتراک ارسال کند که نیاز است از مرکز ستاد این تعهد پیگیری شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای خدمات‌دهی مستمر به زوار، نیاز است از اول صفر و سه روز پس از روز اربعین مواکب فعالیت داشته باشند.

بهرام‌نیا با تاکید بر تخصیص و جذب اعتبارات اربعین، گفت: با توجه به طلب پیمانکاران در استان، ۱۳۸ میلیارد تومان اختصاص داده شده اما پرداخت نشده است.

وی همچنین با اشاره به طلب پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی، خواستار تخصیص کامل اعتبارات و تحقق تعهدات در این حوزه شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خواستار ارتقا اعتبارات شهرداری‌های استان شد و گفت: تاکنون ۱۴۴ میلیارد تومان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های استان واریز شده که این میزان اعتبار ۲۰ درصد اعتبارات مصوب است‌.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که مقرر شده شهرداری منطقه ۱۱ در آن‌سوی مرز مهران خدمات‌رسانی کند اعلام کرد: با توجه به این‌که طی سال‌های اخیر کارکنان این شهرداری در مرز مهران خادم زوار بودند امسال نیز در مرز مهران فعالیت کنند.

وی خواستار ارسال دو دستگاه ایکس‌ری نفری و کولر به میزان مورد نیاز برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین شد.

استاندار ایلام با اشاره خلع ید مالک کشتارگاه دام ایلام، گفت: باپیگیری‌های مستمر و مدام از سال گذشته، این کشتارگاه به طور کامل به اداره کل پشتیبانی امور دام استان واگذار و به زودی فعال می‌شود.