تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3732495
شناسه : 3732495
تاریخ :
گلکسی زد فولد ۶ اسلیم، تاشدنی مورد انتظار سامسونگ، احتمالاً به باریکیِ رقبای چینی نخواهد بود اقتصاد ایران: سامسونگ قصد دارد با گلکسی زد فولد ۶ اسلیم، باریک‌ترین محصول تاشدنی خود را معرفی کند؛ اما این گوشی احتمالاً باریک‌ترین محصول تاشدنی بازار نخواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سامسونگ اخیراً از گوشی‌های تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی کرد؛ اما این دو گوشی احتمالاً تنها گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال جاری نخواهند بود، زیرا چند وقت است که شایعاتی درباره‌ی نسخه‌ی باریک‌تر گلکسی زد فولد ۶ با نام گلکسی زد فولد ۶ اسلیم شنیده می‌شود.

بنابر گزارش TheElec، احتمالاً ضخامت زد فولد ۶ اسلیم هنگام تا شدن حدود ۱۱ میلی‌متر خواهد بود. ضخامت فولد ۶ استاندارد ۱۲٫۱ میلی‌متر است، بنابراین کاهش ضخامت اسلیم به ۱۱ میلی‌متر پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود؛ اما احتمالاً سامسونگ برای کاهش ضخامت مدل اسلیم، دیجیتایزر قلم را که ۰٫۶ میلی‌متر به ضخامت دستگاه اضافه می‌کند (۰٫۳ میلی‌متر در هر نیم صفحه) حذف کند و این یعنی مدل اسلیم از قلم اس پن پشتیبانی نخواهد کرد.

گوشی یادشده همچنان به اندازه‌ی گوشی‌های تاشو چینی که معمولاً ضخامتی بین ۹ تا ۱۰ میلی‌متر دارند، باریک نیست. سامسونگ ظاهراً سخت در تلاش است تا گوشی تاشو باریک خود را به اندازه‌ی یک گوشی معمولی باریک کند. علاوه بر این برخلاف بسیاری از گوشی‌های تاشو چینی، گوشی‌های تاشوی سامسونگ دارای گواهی IP48 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب هستند، ویژگی‌ای که بسیاری از کاربران به آن اهمیت می‌دهند و حاضر نیستند برای داشتن بدنه‌ی باریک‌تر از آن چشم‌پوشی کنند.

گفته می‌شود زد فولد ۶ اسلیم دارای نمایشگرهای بزرگ‌تری نسبت به نسخه‌ی استاندارد خود است، با یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی در قسمت بیرونی و یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی در قسمت داخلی. بااین‌حال، به نظر می‌رسد سامسونگ به موفقیت کامل این مدل اطمینان ندارد، زیرا تخمین تولید برای زد فولد ۶ اسلیم بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دستگاه است و شاید تنها برای بازار کره جنوبی و چین عرضه شود.

مقالات مرتبط
  • نسخه اسلیم گلکسی زد فولد ۶ احتمالا عرضه می‌شود؛ اما نه برای همه
  • گلکسی زد فولد ۶ اسلیم در راه است؟

به‌طور خلاصه، به نظر می‌رسد سامسونگ در موازنه‌ی بین باریکی و سایر ویژگی‌های مورد نظر مانند پشتیبانی از قلم اس پن و دوام، با چالش مواجه است. قیمت گوشی مورد بحث، حتی با عدم پشتیبانی از قلم اس پن، احتمالاً بیشتر از گلکسی زد فولد ۶ خواهد بود. گزارش‌های قبلی حاکی است که گوشی سامسونگ مدل گلکسی زد فولد ۶ اسلیم، در‌ کنار سری گلکسی S25 در اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی عرضه خواهد شد.