تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732490
شناسه : 3732490
تاریخ :
تعطیلی یکشنبه پیک مصرف برق هرمزگان را ۸۲ مگاوات کاهش داد اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: تعطیلی ادارات در روز یکشنبه هفتم مرداد ماه مصرف برق هرمزگان را در ساعات پیک، ۸۲ مگاوات کاهش داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریمی با اعلام این خبر بیان کرد: پیک روز یکشنبه یعنی روز تعطیل ۲ هزار و ۷۹۱ مگاوات بوده، در حالی که در روز کاری قبل از آن مصرف برق این استان ۲ هزار و ۸۷۳ مگاوات بوده است.

کریمی شهروندان و مشترکان را به مصرف بهینه و صرفه‌جویی بیشتر دعوت کرد و گفت: انتظار است شهروندان هرمزگانی، مشترکان واحدهای تجاری، ادارات و مراکز و موسسه‌ها با ۱۵ درصد صرفه‌جویی، صنعتگران برق را در عبور از تابستان پرمصرف امسال یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: در روزهایی که به واسطه گرمای بیشتر تقاضای مصرف افزایش پیدا می‌کند در جهت پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی مصارف خانگی، برخی از خطوط اختصاصی در بخش‌های صنعت کشاورزی و مجتمع‌های تجاری با هماهنگی قبلی قطع می‌شوند.

وی با هشدار به مشترکان پرمصرف اضافه کرد: هر چند خاموشی برق خط قرمز مسؤولان شرکت توزیع نیروی برق در هرمزگان است اما انتظار است مشترکان و شهروندان در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

این مقام مسؤول همچنین درباره مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی و کشاورزی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه موجود واحدهای صنعتی و کشاورزی ملزم به مدیریت مصرف هستند و تاکنون در این زمینه همکاری‌های خوبی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در ادامه شهروندان را به پویش «باانرژی» دعوت کرد و گفت: با حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق و استمرار آن در طول تابستان، در قرعه کشی جوایز پویش با انرژی مشارکت داده می‌شود.

کریمی ادامه داد: ۳۰۰ دستگاه خودرو داخلی، هزار و ۵۰۰ جایزه یک میلیارد ریالی کمک هزینه خرید کالا، ۱۵ هزار جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی کمک هزینه خرید کالا، ۱۵۰ هزار جایزه ۱۰ میلیون ریالی کمک هزینه خرید کالا و میلیون‌ها بسته اینترنت بخشی از جوایز پویش با انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ادامه داد: پویش ۲۱*۱۵ با هدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در سراسر کشور طی ۲۱ هفته راه‌اندازی شده است، شهروندان می‌توانند با ارسال عکس کنتور برق خود به‌صورت هفتگی، در این پویش شرکت کرده و شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ۳۰۰ خودرو و میلیاردها تومان جوایز ارزنده را به‌دست آورند.