تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3732476
شناسه : 3732476
تاریخ :
حقوق مالکیت فکری، گام اول اقتصاد دانش‌بنیان است اقتصاد ایران: معاون فناوری وزارت علوم حقوق مالکیت فکری را گام اول اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: سامانه صدف‌ها با نمایان شدن بیش از پیش اختراعات به تجاری سازی شدن آن کمک می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد محمدعلی نژاد در مراسم رونمایی از سامانه صنعت دارایی‌های فکری هدفمند و ارزشمند (صدفها) گفت: دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی خالق نوآوری و فناوری هستند و ایده‌ها قابلیت سرمایه گذاری دارند.

معاون فناوری وزارت علوم با تاکید بر اهمیت مالکیت فکری گفت: در پارک‌های علم و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان محصولاتی برای حل نیاز کشور تولید می‌کنند ما باید فرایند حقوقی را به درستی پیش ببریم. مالکیت فکری و ثبت اختراع حلقه وصلی بین محصولات دانش بنیان و خلق فناوری است.

وی گام اول اقتصاد دانش‌بنیان را حقوق مالکیت فکری دانست و گفت: برخی شاخص های اقتصاد دانش‌بنیان مرتبط با ثبت اختراعات است. این سامانه با نمایان شدن بیش از پیش اختراعات به تجاری سازی شدن آن کمک می‌کند.

معاون فناوری وزارت علوم گفت: همگرایی بین اعضای متعدد مالکیت فکری برقرار کردیم و تلاش می‌کنیم دوره‌های توانمندسازی و ترویجی برای اعضای هیئت علمی و فناوران پارک برگزار کنیم.