تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732475
شناسه : 3732475
تاریخ :
برنامه‌های متنوع هفته بسیج حقوق‌دانان در استان بوشهر اجرا می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر گفت: برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج حقوق دانان از هفتم تا چهاردهم مرداد در استان بوشهر برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شریفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج حقوقدانان گفت: برنامه‌های متنوعی در این هفته به پاس گرامیداشت زحمات اعضای بسیج حقوق دانان و تلاش‌های یک ساله آنان، در سطح استان اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر اظهار کرد: آموزش همگانی حقوق و مشاوره در پایگاه‌های بسیج و مساجد، میزهای حقوقی جهادی خدمت، اصلاح و ارشاد و آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته بسیج حقوقدانان در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: دیدار با رئیس کل دادگستری و دیدار با خانواده معظم شهدای حقوقدان استان و تجلیل از آنها از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بزرگداشت بسیج حقوقدانان در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مسئول بسیج حقوقدانان استان بوشهر اضافه کرد: قرار است در این هفته با حضور رئیس توسعه حل اختلاف استان، صلح یاران بسیج در راستای فرهنگ صلح و سازش بکارگیری شوند که شروع به کار آنها از ابتدای شهریور با اعطای گواهی صلح یاری است.

وی اضافه کرد: انجمن‌های علمی تخصصی حقوق دانان در قالب حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خانواده، حقوق بین الملل، حقوق شهروندی و حقوق عامه و … به فعالیت می‌پردازند و به نهادهای عمومی دولتی و خصوص معرفی می‌شوند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان بوشهر یادآور شد: ویژه برنامه روز بسیج حقوق دانان در روز ۱۴ مرداد در شهر برزجان با حضور رئیس کل دادگستری استان و حقوق دانان شهرستان‌های همجوار به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار خواهد شد.

شریفی بیان کرد: مجموعه بسیج حقوقدانان یک مجموعه فراگیر و پویا از حقوقدانان داوطلب به حضور در عرصه‌های مورد نیاز است که شامل قضات، وکلا، سردفتران، دانشجویان و دانش آموختگان و همه افرادی که به نوعی در عرصه‌های حقوقی دست دارند، می‌شود.