تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3732470
شناسه : 3732470
تاریخ :
برپایی دسته عزاداری کودکان مدارس پویاشهر اقتصاد ایران: سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: دسته عزاداری کودکان کارو خیابان مدارس پویاشهر به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام حسین، برای اولین بادر کل کشور راه اندازی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بیش از ۵۰۰ کودک از مدارس پویاشهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران قرار است چهارشنبه این هفته در قالب یک مراسم ویژه به عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بپردازند.

وی افزود: این مراسم برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود و طی آن این کودکان به صورت دسته مسیر مسجد دانشگاه صنعتی شریف تا میدان آزادی را طی کرده و به عزاداری می‌پردازند و به خیمه یاری ملحق می‌شوند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۱۹.۳۰ تا ۲۲ برگزار می‌شود اذعان داشت: این کودکان پس از وارد شدن به میدان آزادی، به عزاداری و سینه زنی خواهند پرداخت.

نقیب تاکید کرد: سال گذشته نیز دسته عزاداری فرزندان ایران با حضور کودکان کار و خیابان مدارس پویاشهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در برج میلاد برگزار شد و مراسم امسال نیز با شکوه و عظمت بیشتری برگزار خواهد گردید.

وی به برگزاری خیمه یاری همزمان با برگزاری دومین سوگواره آئینی شهر تهران (محرم شهر) در میدان آزادی اشاره کرد و افزود: برنامه خیمه یاری بیش از ۱۵ شب در میدان آزادی برگزار می‌شود که طی آن فعالیت‌هایی مثل پویش نذر یاری (آزادسازی زنان زندانی جرایم غیر عمد)، اهدای اسباب بازی به کودکان مظلوم غزه و برپایی برنامه چلچراغ آرزوها (برآورده کردن آرزوی کودکان کار و خیابان) توسط خیرین، گروه‌های جهادی، شهروندان و … برگزار خواهد شد.