تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3732447
شناسه : 3732447
تاریخ :
پویش "سقا" به جای ۴۰ تُن ۸۰۰ تُن یخ برای اربعین تهیه می‌کند اقتصاد ایران: با درخواست موکب‌ها، هدفگذاری پویش «سقا» برای ارسال ۴۰ تُن یخ برای زائران اربعین، به ۸۰۰ تُن یخ افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان برزویی دبیرپویش سقا می‌گوید: بعد از اطلاع‌رسانی پویش مردمی «سقا» که با استقبال مردم مواجه شد و کمک‌های نقدی بسیاری برای تولید و تهیه یخ برای رفاح حال زائران اربعین داشتند، پیام‌ها و درخواست‌های متعددی از موکب‌داران اربعین برای دریافت این یخ‌ها به دستمان رسید.

 

او ادامه می‌دهد: باتوجه به اینکه امسال ایام اربعین حسینی مصادف با دهه اول شهریورماه شده است و در روزهای گرمی از سال، زائران باید راهی عراق شوند، موکب‌داران تقاضای بسیاری برای دریافت یخ داشتند که به این دلیل با افزایش درخواست آن‌ها، هدف‌گذاری پویش «سقا» از 40 تُن یخ به 800 تُن افزایش یافت.

برزویی هزینه تهیه و ارسال هر قالب یخ به کربلا را 72 هزار تومان تخمین می‌زند و می‌گوید: یخ در استان و شهرستان‌های مرزی تولید و تهیه، با ماشین‌های مخصوص حمل یخ به کشور عراق برای مصرف زائران فرستاده می‌شود. هر فرد حتی با یک قالب یخ، به نیت خود یا عزیزان از دست رفته خود می‌تواند سقای نیابتی دشت کربلا باشد.

پایان پیام/