تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3732440
شناسه : 3732440
تاریخ :
از یک دستگاه اندروید تماس بگیرید و در دستگاه دیگر ادامه دهید! اقتصاد ایران: گوگل مشغول راه اندازی سرویس های بدون دستگاهی است که به کاربران اجازه می دهد از یک دستگاه اندروید تماس ویدئویی را آغاز و در دستگاهی دیگر ادامه دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل توسعه قابلیت «سرویس های بین دستگاهی» را آغاز کرده است. از آنجا که این قابلیت هنوز در مرحله راه اندازی است، روی تمام دستگاه ها کار نمی کند. با این وجود هنگامیکه سرویس های بین دستگاهی به طور کامل ارائه شود، کاربران می توانند در بخش تنظیمات دستگاه های اندروید و در بخش Devices & Sharing > Cross-Device آن را فعال کنند.

سرویس های بین دستگاهی انتقال راحت اطلاعات بین دستگاه هایی که دارای یک حساب کاربری گوگل هستند را فراهم می کند. طبق تصاویری که وب سایت ۹to۵Google فراهم کرد، ویژگی این سرویس ها در حال راه اندازی است که عبارتند از Call Casting و اشتراک گذاری اینترنت(هات اسپات آنی).

قابلیت Call Casting به کاربر اجازه می دهد هنگامیکه مشغول یک تماس ویدئویی روی دستگاهی است از دستگاهی دیگر تماس را ادامه دهد. در حال حاضر قابلیت مذکور فقط برای تماس های گوگل میت فراهم است، اما احتمالا در آینده اپ های بیشتری از آن پشتیبانی خواهند کرد. به طور دقیق تر هنگامیکه فرد روی موبایلش مشغول یک تماس ویدئویی است، می تواند آن را از تبلتش که نمایشگر بزرگتری دارد، دنبال کند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست کاربر تماس را قطع و دوباره از روی تبلت تماس بگیرد.

هات اسپات آنی نیز اشتراک گذاری ارتباط اینترنتی را ساده تر می کند. کاربر پس از افزودن دستگاه هایی که با یک حساب کاربری گوگل فعالیت می کنند، می تواند قابلیت هات اسپات آنی را برای اشتراک گذاری اینترنت بدون فعال سازی دستی هات اسپات روی یک دستگاه و و ارد کردن رمز روی دستگاه دیگر فعال کند.

سرویس های بین دستگاهی گوگل هم اکنون در مرحله آزمایشی است و به تدریج برای دستگاه ها ارائه می کند.