تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732438
شناسه : 3732438
تاریخ :
همسریابان قلابی به دام پلیس یزد افتادند اقتصاد ایران: یزد- رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی کلاهبردار اینترنتی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی جعلی همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن ابوالحسینی اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و بیان کرد که در کانال تلگرامی با شخصی که هویت مجازی داشت آشنا شدم و مبلغی را برای وی واریز کردم که پس از واریز وجه پاسخگو نبود.

وی بیان کرد: با بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد شخص کلاهبردار، کانال تلگرامی ایجاد کرده و کاربران پس از پیوستن به کانال و واریز مبالغ؛ دیگر پاسخگوی آنها نبوده و از شهروندان مبالغ مختلفی را کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس فتا استان یزد افزود: با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی بررسی و طبق اطلاعات به دست آمده متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در این راستا پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

این مقام مسئول ادامه داد: فضای مجازی محیطی ایده آل برای کلاهبرداران سایبری است، بنابراین به کاربران اینترنتی توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه به افراد ناشناس که با عناوین مختلف در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی قصد دریافت وجه دارند، اعتماد نکنند.

ابوالحسینی از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجهه با کلاهبرداری اینترنتی یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.