تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3732427
شناسه : 3732427
تاریخ :
آغاز به کار پارک آموزش ترافیک در سرخه حصار اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۳ تهران از شروع فعالیت بهسازی و نوسازی بوستان آموزش ترافیک که در قطب گردشگری شرق تهران است، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: فضای پارک ترافیک در بوستان جنگلی سرخه‌حصار، بهسازی، ساماندهی و آماده‌سازی شد تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضایی مفرح برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: بوستان سه هزار متر مربعی ترافیک، در فضای باز خود شامل، مجموعه‌ای از شبکه معابر، میادین، پیاده روها، تقاطع‌ها، چراغ‌های فرماندهی، گذرگاه‌های عابر پیاده، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی با هدف شبیه‌سازی معابر شهری است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران اظهار کرد: پارک ترافیک شهرداری منطقه ظرفیت خوبی برای ارائه آموزش‌های شهروندی به‌ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک دارد و پس از یک وقفه دوباره از اوایل مرداد ماه به چرخه آموزش‌های شهرداری بازگشت.

محمد هادی علی احمدی افزود: راه‌اندازی مجدد پارک ترافیک با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش تلفات و حوادث رانندگی و آموزش‌های ترافیکی انجام شده و مطابق با روحیات و شرایط ذهنی کودکان است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت بوستان جنگلی سرخه‌حصار، در نظر داریم که از کودکان و نوجوانان مناطق همجوار نیز برای حضور در این بوستان بزرگ و شرکت در برنامه‌های آموزشی و ترافیکی و دیگر امکانات آن دعوت کنیم و به نوعی اردوگاه ترافیکی را راه اندازی کنیم.

شهردار منطقه ۱۳ تهران به بازسازی ساختمان اداری و آموزشی شماره ۲ این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: کودکان با راهنمایی و هدایت مربیان و استفاده از تجهیزات کلاس‌های آموزشی در محیطی مشابه، با شبکه معابر شهری و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند که با توجه به رفع کلیه نواقص، چندین ویژه برنامه در این بوستان به اجرا در آمد.

وی بیان داشت: بازسازی و تجهیز ساختمان اداری و سالن کنفرانس، رنگ آمیزی و تعویض جداول و علائم، نصب چراغ‌های راهنمایی رانندگی و علائم ترافیکی و محوطه سازی از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری منطقه ۱۳ در پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه است.