تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732422
شناسه : 3732422
تاریخ :
دمای هوای قم کاهش می یابد/ شرایط جوی ناسالم برای گروه‌های حساس اقتصاد ایران: قم- براساس پیش بینی های هواشناسی، دمای هوای قم تا روز سه شنبه کاهشی خواهد بود و بعد از آن تا پایان هفته شاهد افزایش مجدد دما خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و پیش‌یابی مدل‌های عددی همزمان با عبور موجی در تراز میانی جو موجب افزایش موقت ابر در ساعات پایانی روز و ابتدای شب در قم می‌شود.

بیشینه دمای امروز قم ۴۱ و کمینه آن ۲۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است و کهک و سلفچگان نیز کمترین دمای هوا نسبت به دیگر مناطق قم را به خود اختصاص دادند.

این شرایط فعلی جوی قم تا شامگاه دوشنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

روز سه‌شنبه با تغییر جهت جریان سطحی دمای هوا تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت.

روز سه‌شنبه مجدداً با شرقی شدن جهت باد و نفوذ توده غبار از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

از روز چهار‎شنبه تا پایان هفته دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

همچنین بنابر اعلام مرکز بهداشت استان و باتوجه به اطلاعات منتشره از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز شاخص کیفیت هوا (AQI=۱۱۷) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق (Pm۲.۵) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مرکز بهداشت از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.