تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3732391
شناسه : 3732391
تاریخ :
افتتاح پروژه های بزرگراه شهید شوشتری و یادگار امام اقتصاد ایران: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بزرگراه شهید شوشتری و یادگار امام (ره)امسال به نتیجه خواهد رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: معاونین مالی به عنوان عنصر اصلی و اساسی معاونت مالی و اقتصاد شهری به شمار می‌روند که استفاده از ظرفیت و توانمندسازی کارکنان، قانون مداری، تعامل و همکاری میان مجموعه شهرداری از ضروریات فعالیت در حوزه مدیریت شهری است.

فروزنده اظهار داشت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم مدیریت شهری در بخش‌های مختلف از نظر درآمدی قابل مقایسه با سال هزار و چهارصد نمی‌باشد، هنگامی که در نیمه اول مدیریت جدید کار را شروع کرد، از بودجه سی و هفت هزار میلیاردی دوازده هزار میلیارد فقط توسط مدیریت شهری قبلی محقق شده بود اما با تلاش صورت گرفته این رقم در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هشتاد همت رسید؛ که این روند متوقف شد و در سال ۱۴۰۲ به عدد ۱۱۶ همتی رسیدیم.

فروزنده با اشاره به اینکه اتفاق خوبی از نظر درآمدی در مدیریت شهری رخ داده است اظهار داشت: به تناسب رشد درآمد، پروژه و فعالیت‌ها، در مناطق تعریف شده است که امیدواریم مجموعه این اقدامات به خوبی برای شهروندان تبیین شود تا مردم در جریان فعالیت‌های مدیریت شهری قرار گیرند.

فروزنده در ادامه گفت: در نظر داریم در نیمه اول امسال ابتدا پروژه‌های کوچک مقیاس محلات و مناطق را به اتمام برسانیم، بزرگراه شهید شوشتری و انتهای یادگار امام نیز پروژه‌های افتخارآمیزی می‌باشند که امسال به نتیجه خواهد رسید و با افتتاح آن شاهد تحول اساسی در پایتخت خواهیم بود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره افتتاح خطوط مترو در دوره مدیریت ششم شهری افزود: امسال نیز شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه و گسترش خطوط مترو خواهیم بود، همچنین در زمینه اتوبوسرانی تاکنون حدود ۹۰۰ اتوبوس نو وارد سیستم شبکه حمل و نقل شده است و امیدواریم تا پایان سال هزار دستگاه اتوبوس دیگر وارد شبکه حمل و نقل بشود.

وی با اشاره به ره آورد سفر تیم مدیریت شهری به چین برای پایتخت‌نشینان تصریح کرد: در سال ۹۵ خرید حدود ۲ هزار واگن متوقف شده بود که از این رقم تعداد هزار و ۵۰ تا سهم شهرداری بود، همچنین استفاده از فاینانس دولت به نفع شهرداری به عنوان بزرگترین اقدام مدیریت شهری مطرح می‌باشد که با حمایت دولت شهید رئیسی رخ داد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در کنار این موارد بیش از ۲۵۰۰ اتوبوس برقی ،۲۷ هزار تاکسی کنار ده هزار ون و … تمام این موارد منابع آن ارزی می‌باشد، و دولت شهید رئیسی با تمام قوا حمایت کرد که برقی سازی اتفاق بیفتد و اگر حضور مؤثر شهردار در دولت و تأمین اعتبار نبود، این اتفاق هرگز به وقوع نمی‌پیوست.

فروزنده در ادامه با اشاره به اینکه امروز در شهر تهران دیگر کلونی معتادین نداریم بیان کرد: اقدامات فاخر مدیریت شهر در دره فرحزاد، کوه سنگی و… که به عنوان کلونی معتادین بود موجب شد امروز این محدوده‌ها به عنوان تفرجگاه در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: مجموعه این فعالیت‌ها و اقدامات جز در سایه وفاق، همدلی و صمیمیت تمامی عناصر مدیریت شهری رخ نداده است، زمانی شهر آفتاب به عنوان یک مجموعه تعطیل تلقی می‌شد اما امروز به یک قطب نمایشگاهی تبدیل شده است.

فروزنده با اشاره به تسویه دیون و بدهی‌های بانکی در دوره مدیریت ششم شهری اظهار داشت: روزی که مدیریت شهری ششم مستقر شد، ششصد، ۷۰۰ ملک مورد عرضه قرار گرفته بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۲ به بیست و پنج هزار رقم رسید، همچنین عدد ۱۷۰ همتی که بانک‌ها مدعی بودند، امروز با عملیات مشترکی که صورت گرفته حدود ۱۰۰ همت آن کاهش یافته است.

معاون شهردار تهران گفت: ما وظیفه داریم کارهایی که انجام شده برای مردم بازگو کنیم، و به مردم امید بدهیم و منفی‌بافی نکنیم امروز با افتخار می‌گوئیم که توانستیم ده‌ها پروژه را به نتیجه برسانیم.

فروزنده بیان کرد: شما بایستی در جریان فعالیت‌های شهرداری قرار داشته باشید و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، اقدامات فاخر مدیریت شهری از جمله میزان آسفالت گذاری در پایتخت و سایر فعالیت‌ها و اقدامات شاخص مدیریت شهری را برای مردم و شهروندان بازگو کنید و امید را بیش از پیش در دل شهروندان زنده نگه دارید.