تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732383
شناسه : 3732383
تاریخ :
برداشت خُلّر از ۱۴ هکتار از اراضی شهرستان بن آغاز شد اقتصاد ایران: شهرکرد-سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گفت: لگوم علوفه‌ای خلر در ۱۴ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده بود که برداشت این محصول آغاز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عباس خسروی بابادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برداشت لگوم علوفه‌ای خلر از ۱۴ هکتار از اراضی شهرستان بن خبر داد و اظهار کرد: برای اولین بار کشت لگوم علوفه‌ای خلر رقم آراز و لاین ۱۵ با همکاری مدیریت زراعت سازمان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مؤسسه تحقیقات دیم کشور و مشارکت کشاورز پیشرو شهرستان با هدف تولید بذر در شهرستان انجام شد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور کمبود آب یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی است؛ به طوری که تولید گیاهان علوفه‌ای با نیاز آبی بالا دچار مشکل شده است از این رو تولید لگوم‌های علوفه‌ای در دیمزارهای کشور جهت تولید علوفه و بذر مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن ادامه داد: در سال زراعی جاری لگوم‌های علوفه‌ای ماشک، خلر و نخود علوفه‌ای متناسب با هدف کاشت (تولید علوفه یا تکثیر بذر) در دیمزارهای شهرستان کشت شده که بذور این لگوم‌های علوفه‌ای با اعتبارات طرح جهش تولید در دیمزارها در اختیار کشاورزان شهرستان قرار گرفته است.