تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732371
شناسه : 3732371
تاریخ :
کردستان در ارائه طرح به جایگاه هشتم کشوری جشنواره خوارزمی رسید اقتصاد ایران: سنندج_رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان گفت: در ارائه طرح‌های تکمیل شده به بیست و ششمین جشنواره جوان خوارزمی کردستان به جایگاه هشتم کشور ارتقا یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال در جریان ثبت طرح‌ها برای بیست و ششمین جشنواره جوان خوارزمی ۵۱ طرح را از شهرستان‌ها و نواحی یک و دو شهرستان سنندج ثبت کردیم.

وی افزود: از این ۵۱ طرح ۳۴ طرح آن تکمیل و برای داوری توسط وزارت علوم و باشگاه دانش پژوهان جوان در سامانه‌های تعریف شده ثبت شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ارائه ۳۴ طرح به این مرحله از جشنواره در نوع خود دارای اهمیت بالایی بود چون باعث ارتقا جایگاه استان از رتبه سی‌ام به جایگاه هشتم کشور شد که شایسته تقدیر است.

گفتنی است؛ جشنواره خوارزمی یکی از جشنواره‌ای علمی در کشور است که هر ساله در بین دانش آموزان مستعد و واجد شرایط برگزار می‌شود.

در حال حاضر، این جشنواره به صورت بین المللی و در رشته‌های مختلفی برگزار می‌شود که دانش آموزان می‌توانند بر اساس علایق و حرفه خود، در یکی از لیست رشته‌های مختلف جشنواره خوارزمی ثبت نام نمایند.