تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732354
شناسه : 3732354
تاریخ :
احتمال وقوع حریق در مراتع و فضای سبز سمنان/ گردشگران احتیاط کنند اقتصاد ایران: سمنان- رییس سازمان آتش نشانی سمنان نسبت به احتمال وقوع حریق در مراتع و فضای سبز این شهرستان هشدار داد و گفت: گردشگران طی این روزهای گرم در طبیعت احتیاط بیشتری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه به علت گرمای هوا با احتمال حریق در مراتع و فضای سبز مواجه هستیم، ابراز داشت: کوچک‌ترین سهل انگاری از سوی گردشگران می‌تواند به یک فاجعه بزرگ تبدیل شود.

وی بابیان اینکه سبزه‌ها و علف زارهای سرسبز به بوته‌های خشک تبدیل شدند، افزود: هر گونه اقدام در برافروزی آتش دور از اصول ایمنی مانند جرقه‌ای به جان این بوته‌ها خواهد افتاد و شاهد تحمیل خسارات سنگین به محیط زیست و بهره برداران خواهیم بود.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان با بیان اینکه طبیعت گردها، کشاورزان و اقشار مختلف جامعه باید نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی پیرامون خود حساس باشند، ابراز داشت: هر خطای انسانی می‌تواند فاجعه بزرگ در منطقه ایجاد کند لذا عموم مردم را به رعایت احتیاط لازم دعوت می‌کنیم.

خادمیان در ادامه تصریح کرد: کشاورزان قبل از سوزاندن عمدی محصولات کشاورزی شامل غلات و کاه و غیره حتماً باید جوانب موارد لازم برای اطفای آن را نیز در نظر بگیرند.

وی افزود: از عموم مردم درخواست داریم شیشه و بطری را در طبیعت رها نکرده و با خودشان همراه بردارند این اجسام همانند ذره بین عمل کرده و اگر کنار خاشاک قرار داشته باشند با کمی وزش باد باعث آتش سوزی گسترده می‌شود.