تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3732342
شناسه : 3732342
تاریخ :
حمله قاچاقچیان با اره به یک جنگلبان اقتصاد ایران: سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان درباره این حادثه گفت: قاچاقچیان بعد از این درگیری از فضای جنگل و تاریکی هوا استفاده کردند و گریختند اما نتوانستند چوب‌های قاچاق را با خود از جنگل خارج کنند. او همچنین درباره وضعیت جنگلبان حادثه دیده نیز گفت:‌ او از ناحیه بازوی راست و دست چپ و صورت به‌شدت مجروح شده و در بیمارستان گلسار رشت بستری است و مراحل درمان را طی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری،حملات گاه‌وبی‌گاه به محیط‌بانان و حافظان منابع طبیعی همچنان در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق قاچاقچیان چوب با اره موتوری به جنگلبانی در گیلان حمله و او را به‌شدت مجروح کردند.

بامداد دیروز (یکشنبه) 2نفر از جنگلبانان منطقه گیسوم تالش واقع در استان گیلان درحالی‌که مشغول گشتزنی بودند از دل جنگل صدای اره موتوری و سقوط درختان را شنیدند. این صداها نشان می‌داد که به‌احتمال زیاد قاچاقچیان چوب وارد جنگل شده اند و مشغول قطع درختان هستند.

صدا از دوردست به گوش می‌رسید و در تاریکی هوا به درستی معلوم نبود که منشا آن کجاست. با وجود این جنگلبانان که به خوبی منطقه را می‌شناسند دقایقی به گشتزنی پرداختند تا اینکه به صدا نزدیک و نزدیک‌تر شدند. دقایقی بعد وقتی آنها به محل حادثه رسیدند با 3قاچاقچی مواجه شدند که تعدادی از درختان را قطع کرده و در حال بریدن تعداد دیگری از درختان جنگل بودند.

قاچاقچیان که در حال ارتکاب جرم بودند، انتظار رودررو شدن با جنگلبانان را نداشتند. قاچاقچیان ساعت‌ها برای بریدن درختان وقت گذاشته بودند و حالا با سر رسیدن جنگلبانان تلاش‌شان به هدر رفته بود. به همین دلیل وقتی جنگلبانان جلوتر آمدند آنها نه‌تنها دست از کار نکشیدند، بلکه یکی از آنها که اره موتوری در دست داشت به‌سوی یکی از جنگلبانان حمله کرد. او اره موتوری را که هنوز روشن بود به طرف او گرفت و این کار سبب شد تا تیغه‌های تیز اره جنگلبان وظیفه‌شناس را از چند ناحیه مجروح کنند. در ادامه درگیری سختی بین قاچاقچیان و حافظان طبیعت درگرفت و درنهایت آنها با مجروح کردن جنگلبانان سوار بر خودرویشان از آنجا گریختند.


سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان درباره این حادثه گفت: قاچاقچیان بعد از این درگیری از فضای جنگل و تاریکی هوا استفاده کردند و گریختند اما نتوانستند چوب‌های قاچاق را با خود از جنگل خارج کنند. او ادامه داد: شناسایی قاچاقچیان برای این دو جنگلبان غیرممکن بود اما یکی از آنها موفق شد شماره پلاک خودروی قاچاقچیان را یادداشت کند و این تنها سرنخ برای دستگیری آنها توسط پلیس است و تحقیقات اولیه برای دستگیری آنها توسط پلیس آغاز شده است. او همچنین درباره وضعیت جنگلبان حادثه دیده نیز گفت:‌ او از ناحیه بازوی راست و دست چپ و صورت به‌شدت مجروح شده و در بیمارستان گلسار رشت بستری است و مراحل درمان را طی می‌کند.

حمله قاچاقچیان با اره به یک جنگلبان