تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3732308
شناسه : 3732308
تاریخ :
فعالیت ۷۰۰۰ موکب سیار دانشجویی در اربعین حسینی اقتصاد ایران: معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از اجرای پویش خدمت رسانی "در مدار حبیب" برای سومین سال متوالی مقارن با ایام اربعین حسینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رضا غلامزاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، درباره پویش خدمت رسانی "در مدار حبیب" گفت: حضور و فعالیت جهادگران در بستر اربعین علاوه بر ارائه خدمات به زائرین فرصتی است جهت ترویج و گسترش گفتمان جهادی بین سایر ملت ها؛ لذا با محوریت این مفهوم، پویش در مدار حبیب جهت اجرا توسط عموم دانشجویان و جهادگران طراحی گردیده است. این پویش در سال‌های گذشته با مشارکت بیش از 18 هزار نفر در قالب موکب‌های سیار برگزار گردیده است.

وی ادامه داد: از اهداف این پویش می‌توان به ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی در اربعین در پرتوی محبت اهل بیت علیهم السلام، ارائه خدمت اجتماعی، مادی و معنوی به زائرین اربعین و فرهنگ سازی عمومی آن و همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در رفع مشکلات و خدمت رسانی به زائرین اربعین اشاره نمود.

غلام‌زاده افزود: در این پویش محدودیت مواکب و نیرو‌های مورد نیاز ایشان برای نقش آفرینی دانشجویان وجود ندارد و به تعداد دانشجویان شرکت کننده در زیارت اربعین و مشارکت کنندگان در این طرح می‌تواند گسترش یابد. در این طرح هر یک از دانشجویان علاوه بر وسایل شخصی خود، با همراه داشتن یک بسته شامل ابزار‌ها و تجهیزات مورد نیاز به ارائه خدمت و رفع نیاز‌ها و مشکلات سایر زائرین کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در پویش در مدار حبیب در سال جاری علاوه بر سه طرح با سابقه در موضوعات ارائه خدمات فرهنگی، ارائه خدمات پزشکی و ارائه خدمات طب سنتی، ایده‌های قابل اجرا توسط عموم دانشجویان و مردم جهت استفاده از فیض خادمی در بستر اربعین ارائه گردیده است.

غلام‌زاده گفت: یکی از طرح‌های ویژه امسال طرح طبیب دوار است که با حمایت جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است و 1500 موکب سیار درمانی با دارو‌ها و تجهیزاتی که توسط سازمان هلال احمر تامین می‌گردد به ارائه خدمات در طی مسیر نجف تا کربلا خواهند پرداخت و انتظار می‌رود در کنار موکب‌های ثابت درمانی بتوانند گام موثری در بالا بردن سطح سلامت زائران بردارند.

توضیحات و ثبت نام در پویش در مدار حبیب در سامانه همه با هم به آدرس https://hamebaham.org/ ارائه شده است.

انتهای پیام/