تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732299
شناسه : 3732299
تاریخ :
نوسازی۸۶۵۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان اقتصاد ایران: زاهدان_ معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان، گفت: نوسازی هشت هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده این استان در حال انجام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار با بیان این مطلب که نوسازی هشت هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده این استان در حال انجام است، افزود: برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی از محل طرح نهضت ملی در کمترین زمان توسط بانک‌های عامل پرداخت و ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای نوسازی و ایمن سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هماهنگی و تدبیر انجام شده تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های مجوزهای نظام مهندسی به متقاضیان در استان تعلق می‌گیرد.

مهدیار ادامه داد: بسته تشویقی در زمینه حذف کسری پارکینگ و استفاده از فضاهای باز حتی معابر برای جبران کسری پارکینگ در نظر گرفته شده است.
وی افزود: درخواست افزایش طبقات مسکونی و تراکم، پیش‌روی در ساخت برای نوسازی این واحدها به متقاضیان تعلق می‌گیرد که با تداوم این امر ساخت مسکن در استان افزایش می‌یابد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه مسکن آحاد مردم اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهر به منظور نوسازی و بهسازی محلات هدف از جمله بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه شهری هست که برای تحقق این برنامه‌ها، تشویقات و تخفیفات زیادی به متقاضیان داده می‌شود.