تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732278
شناسه : 3732278
تاریخ :
طرح آب شیرین‌کن روستاهای خوروبیابانک کلنگ زنی شد اقتصاد ایران: اصفهان- کلنگ آب شیرین کن روستاهای عروسانِ گلستان و مهرجان از توابع شهرستان خور و بیابانک باهدف ارتقا کیفیت آب منطقه و افزایش رضایتمندی مردم به زمین زده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبریان پیش از ظهر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین کن روستاهای خور و بیابانک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت تحت پوشش این طرح حدود ۸۰۰ نفر خواهند بود.

وی گفت: نصب آب شیرین کن در این دو روستا به صورت پایلوت انجام می‌شود و آب شیرین کن برای هشت روستای دیگر نیز در فازهای بعدی در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار به موقع، این طرح در اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می‌رسد.

اکبریان افزود: با بهره برداری از این طرح روزانه ۴۰۰ متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود که ۳۰۰ متر مکعب برای روستای مهرجان و ۱۰۰ متر مکعب آن برای روستای عروسان ِ گلستان خواهد بود.

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره آبفای استان اصفهان خاطر نشان کرد: آب بهداشتی این روستاها در حال حاضر از طریق چاه و آب شرب آنها از طریق آبرسانی سیار تأمین می‌شود که با بهره برداری از این طرح کیفیت آب منطقه ارتقا می‌یابد.