تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3732268
شناسه : 3732268
تاریخ :
توسعه روستایی نیازمند اجرای طرح های عمرانی با رویکرد مشارکت است اقتصاد ایران: تبریز-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه پایدار روستایی نیازمند اجرای طرح های عمرانی با رویکرد مشارکت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در حاشیه بازدید از طرح‌های نیمه تمام و شناسایی نیازمندی‌های روستاهای بخش رودقات شهرستان شبستر اظهار کرد: روش اجتماع‌محور بهترین روش برای توانمندسازی مردم روستاها و ارتقای شاخص‌های مشارکت مردم در اجرای طرح‌های عمرانی و نگهداشت طرح‌ها با رویکرد ارتقای شاخص‌های بهره وری است.

در این بازدید نماینده مردم شبستر در مجلس ابراز داشت: رودقات، بخش فراموش شده شهرستان شبستر در برنامه‌ریزی های توسعه‌ای است که ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه ای در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی دارد.

محمود طاهری افزود: معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه و فراهم ساختن مشارکت مردم در اجرای طرح‌های توسعه‌ای می‌توان شاخص‌های توسعه‌ای روستایی را ارتقا داد.

وی تاکید کرد: تأمین آب شرب سالم و پایدار اولویت و نیازمندی اول ساکنین روستاهای بخش رودقات است.

طاهری یادآور شد: با شناخت چالش‌ها و تنگاهای مرتبط با حوزه‌های راه، ورزش، مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، آب و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و اولویت بندی اجرای آنها در روستاهای بخش رودقات با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی اقدامات اساسی در سال اجرایی برای عملیاتی نمودن آنها برداشته خواهد شد.